کشف آثار باستانی متعلق به عصر برنز در عمق کمتر از یک متر زیر زمین

این آثار ارزشمند توسط یک فرد فلزیاب در اسکاتلند کشف شد

برخی از این اشیا متعلق به ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است -PA

یک فرد فلزیاب، گنجینه‌‌ای نادر از مصنوعات ساخته بشر و متعلق به عصر برنز را کشف کرده است که متخصصان آن را دستاورد «ارزشمند ملی» در مرزهای اسکاتلند توصیف می‌کنند.

زمانی که «ماریوس استپین» با دوستانش مشغول بررسی زمینی نزدیک پیبلس بود، یک شئ برنزی را که زیر زمین (در عمق ۵۴. ۸ سانتی‌متری) مدفون بود کشف کرد.

باستان‌شناسان برای تحقیقات ۲۲ روز را در آن‌جا سپری کردند. آن‌ها پناهگاهی را برای محافظت از اشیاء کشف‌شده ساختند و آقای استپین و دوستانش هم در آن جا اتراق کردند.

آن‌ها یک دهنه کامل اسب که زیر خاک مدفون شده بود و یک شمشیر متعلق به ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را کشف کردند.

عصر برنز در بریتانیا ازحدود ۲۰۰۰ سال تا۶۵۰ سال قبل از میلاد مسیح طول کشید.

آقای استپین گفت: «من فکر کردم که هرگز چیزی شبیه به این را قبلا ندیده‌‌ام و درست همان اول حس کردم که ممکن است چیز معرکه‌‌ای باشد، و تازه فهمیده‌‌ام که بخش بزرگی از تاریخ اسکاتلند است.

خیلی هیجان‌زده بودم، حقیقتا از شادی می‌لرزیدم.

ما می‌خواستیم که بخشی از این حفاری از ابتدا تا به آخرش باشیم. من هرگز این ۲۲ روز را که در این منطقه بودیم فراموش نخواهم کرد. هر روز اشیایی جدید بیرون آورده می‌شدند که محتویات کشف را تغییر می‌دادند، ما هرروز چیزهای جدیدی یاد می‌گرفتیم.

من خیلی خرسندم که زمین چیزی را برایم آشکار کرده که ۳۰۰۰ سال پنهان مانده بود. من هنوز نمی‌توانم اتفاقی را که افتاده باور کنم.»

تمام این اشیاء تازه کشف‌شده در اسکاتلند به «کراون» متعلق است و باید به «واحد گنجینه‌های ارزشمند» گزارش شود که آقای استپین انجام داده است.

باستان‌شناسان همچنین تسمه‌های تزئینی، سگک‌ها، حلقه‌ها، ابزار تزئینی و کلاهک‌های محور چرخ ارابه را پیدا کردند.

مواردی هم از «آویزهای تزئینی» دهنه اسب کشف شد که اولین مورد کشف‌شده در اسکاتلند و تنها سومین مورد کشف در کل بریتانیاست.

این مجموعه ارزشمند به مرکز جمع‌آوری موزه ملی ادینبورگ برده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


امیلی فریمن مدیر واحد گنجینه‌های ارزشمند گفت: «این واقعا یک دستاورد ارزشمند ملی است، زیرا آثار کمی از عصر برنز در اسکاتلند حفاری شده‌اند.

این یک موقعیت عالی برای ما است چرا که نه تنها آثار باستانی عصر برنز بلکه مواد آلی را نیز بازسازی می‌کنیم.

هنوز کارهای زیادی است که برای ارزیابی این آثار باستانی باید انجام شود و این که باید بفهمیم چرا آن‌ها آن جا دفن شده‌اند.»

در سال ۱۹۹۰مجموعه‌‌ای از اواخر عصر برنز در شهر سنت اندرو اسکاتلند کشف شد. علاوه بر حداقل ۲۰۰ ابزارآلات، این مجموعه ادوات نظامی، وسائل تزئینات و نمونه‌هایی از پارچه‌های متشکل از الیاف گیاهی را شامل می‌شد.

در سال ۲۰۱۵ یک کاوش بزرگ در کمبریج شایر، یک منطقه مسکونی کاملا دست‌نخورده را متعلق به عصر برنز کشف کرد که متشکل از خانه‌های گرد چوبی بود که بر پایه‌های چوبی و بر فراز زمین باتلاقی بنا شده بودند.

گزارشات بیشتر در پیای (PA) موجود است.

© The Independent

بیشتر از زندگی