افشای جعلی‌بودن آمار کرونا؛ روزنامه جهان صنعت توقیف شد

این روزنامه روز گذشته از قول یکی از مقام‌های بهداشتی نوشت که آمار رسمی کرونا کاملا نادرست است

سخنان آقای محبوب‌فر، جدیدترین موضع‌گیری یکی از چهره‌های علمی ایران در مقابل آمارهای وزارت بهداشت بود که سبب توقیف روزنامه جهان صنعت شد

روزنامه جهان صنعت با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد توقیف شد.

محمدرضا سعدی، مدیرمسئول این روزنامه دلیل توقیف را انتشار مصاحبه‌ای درباره آمار رسمی کرونا  در شماره روز گذشته اعلام کرد.

روزنامه جهان صنعت در شماره روز یکشنبه با محمدرضا محبوب‌فر، اپیدمیولوژیست و عضو ستاد مقابله با کرونا مصاحبه کرده بود.

در این مصاحبه آقای محبوب‌فر گفته بود که آمار کرونا »با ملاحظات سیاسی و امنیتی» و «به صورت مهندسی‌شده» اعلام می‌شود.

او همچنین گفت که اصرار حسن روحانی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم «بدون توجه به نظر کارشناسان و متخصصان سلامت» است و «منافع عده‌ای به‌گونه‌ای است که به دولت فشار آورده‌اند که برخی محدودیت‌ها اعمال نشود.»

آقای محبوب‌فر در این مصاحبه هشدار داده بود که در صورت برگزاری مراسم عزاداری محرم و کنکور سراسری، آمار جان‌باختگان کرونا در پایان شهریورماه چهاررقمی خواهد شد.

در بخش دیگری از این مطلب، آقای محبوب‌فر می‌گوید که وزارت بهداشت از ابتدای بهمن متوجه شیوع کرونا شده ولی بنا به ملاحظات امنیتی و سیاسی آن را اعلام نکرده است: «دقیقاً یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دی‌ماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهان‌کاری کرد و بعد از مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید که آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت «از ابتدا تا اکنون» به‌صورت «مهندسی‌شده» منتشر می‌شود و «آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌بیستم آمار حقیقی و واقعی است.»

در ماه‌های گذشته مقام‌های سیاسی و بهداشتی بارها بر نادرست‌بودن آمار اعلامی وزارت بهداشت تأکید کرده‌اند. در مقابل رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز گفته است که اصراری ندارد که کسی آمار وزارت بهداشت را قبول کند.

مقام‌های دولت آمریکا نیز بارها ایران و چین را به دست‌کاری آمار کرونا و دروغ‌گویی به جامعه جهانی متهم کرده‌اند.

سخنان آقای محبوب‌فر، جدیدترین موضع‌گیری یکی از چهره‌های علمی ایران در مقابل آمارهای وزارت بهداشت بود که سبب توقیف روزنامه جهان صنعت شد.

بیشتر از