متالیکا مبلغ ۴۰ هزار پوند به افراد بی‌خانمان در منچستر کمک کرد

رئیس خیریه حمایت از بی‌خانمان‌ها می‌گوید این کمک سخاوتمندانه او را غافلگیر کرده است

اوایل این هفته، گروه متالیکا پیش از شروع کنسرت خود در یکی از استادیوم‌های شهر منچستر، مبلغ ۴۰ هزار پوند به یک موسسه خیریه ویژه افراد بی‌خانمان در این شهر کمک کرد.

هندریکس لنکستر ، رئیس خیریە «کافی فور کریگ» گفت این کمک سخاوتمندانه‌ افسانه‌های هِوی متال او را غافلگیر کرده است و تا لحظه‌ آمدن آن‌ها اصلا نمی‌دانست چه مبلغی کمک خواهند کرد.

او در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: «ما واقعا نمی‌خواستیم الکی دلمان را خوش کنیم» و تنها چند هفته قبل از کنسرت، از طریق بنیاد خودمان که نامیش «همه در دستان من»، مطلع شدیم که متالیکا می‌خواهد به ما کمک کند.

بنیاد «همه در دستان من» از استودیوهای موسیقی می‌خواهد در شهرهایی که در آنجا اجرا دارند خیریه‌هایی را پیدا کنند و به آنها کمک کنند. آقای لنکستر می‌گوید یکی از اعضای متالیکا او را برنامه «واچ‌داگ» بی‌بی‌سی را که در آن درباره ضایعات مواد غذایی صحبت کرده بود، دیده است.

خیریه «کافی فور کریگ» توسط آقای لنکستر و همسرش ریشا، به یاد برادر خانم ریشا، کرگ وایت، که در بی‌خانمانی و بی‌سرپناهی جان سپرد، تاسیس شد. هدف خیریه مذکور این است که به آسیب‌پذیرترین افراد کمک کند تا اندکی از کرامت و رفاه خود را دوباره به دست بیاورند.

به افراد داوطلب در این موسسه خیریه فرصت ملاقات با گروه متالیکا و حضور در کنسرت آنها داده شد، و همانجا چک کمک مالی در اختیارشان قرار گرفت.

آقای لنکستر گفت: «این کمک مالی ما را غافلگیر کرد، نه تنها به ما کمک مالی کردند، بلکه تمام مواد غذایی باقیمانده پس از سرو غذا به افرادی داده شد که پس از ساعات رسمی کار ما، به این خیریه می‌آیند».

آقای لنکستر گفت برای اینکه این خیریه بتواند به کارش ادامه بدهد، آن‌ها هر هفته به دو هزار پوند نیاز دارند.

او پس از دریافت این کمک مالی گفت: «دیگر نگرانی کمبود وسایل و مواد لازم را نداریم».

گروه متالیکا شب ۲۰ ژوئن در استادیوم تویکنهام اجرا داشتند. این گروه همچنان در شهرهای مختلف اروپا اجرا خواهند داشت. 

بیشتر از زندگی