در صدوپنجاهمین سالگرد صلیب سرخ بریتانیا، کیت میدلتون عکسی نادر را منتشر کرد

صلیب سرخ بریتانیا چند هفته بعد از شروع جنگ بین فرانسه و روسیه تأسیس شد

«والری میدلتون» مادربزرگ دوسش کمبریج در میان همکاران خود در صلیب سرخ- PA

دوشس کمبریج، خاندان سلطنتی را ترغیب کرد تا به ۱۵۰مین سالگرد صلیب سرخ بریتانیا ادای احترام کنند.

روز سه‌شنبه صلیب سرخ بریتانیا نقطه عطف خود را جشن گرفت که در واقع ۱۵۰مین سالگرد روزی را خاطرنشان می‌کند که طی آن در یک نشست عمومی در لندن قطع‌نامه‌‌ای تصویب شد تا سازمانی برای کمک به سربازان زخمی و بیماران در زمان جنگ، تشکیل شود.

کیت میدلتون با انتشار یک عکس خانوادگی نادر در این مناسبت ویژه به این خیریه ادای احترام و ارتباط خود با این سازمان را یادآوری کرد.

در این عکس که پیشتر دیده نشده بود، «والری میدلتون» مادربزرگ او که مادر پدر کیت یعنی «مایکل» است، حضور دارد.

در این عکس والری که در بخش کمک‌های دواطلبانه در طول جنگ جهانی دوم به صلیب سرخ بریتانیا خدمت می‌کرد در حالی که لبخند به لب دارد، نشان صلیب سرخ را بر تن کرده و کلاه پرستاری بر سر گذاشته است، در کنار همکاران پرستار خود دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


این دوشس همچنین در پادداشتی نوشت که مادربزرگش الیو میدلتون پرستار صلیب سرخ هم بوده است.

علاوه بر انتشار این عکس قدیمی، کیت به این خیریه ادای احترام هم کرد و ۱۵۰ نامه برجسته به داوطلبان و کارمندان صلیب سرخ بریتانیا فرستاد. هرکدام از این افراد توسط این بنیاد خیریه برای مشارکت قابل توجه‌شان انتخاب شده بودند.

کیت نوشت: «همکاران‌تان شما را به دلیل سخت‌کوشی‌تان در صلیب سرخ بریتانیا انتخاب کرده‌‌اند، برای روشی که در انجام کار خود انتخاب کرده‌اید: کمک به کسانی که بیشتر از همه نیاز دارند و قرار دادن مردم در الویت نخست.

در ماه‌های اخیر من به واسطه ادامه فعالیت‌تان وهمکاران‌تان در طول همه‌گیری ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. همه شما در حمایت ازافراد آسیب‌پذیر دست به یک کار الهام‌بخش زده‌اید.»

یکی از افرادی که این نامه را دریافت کرد «آنه تیلور» بود که به مدت۸۰ سال به عنوان داوطلب در این خیریه فعالیت می‌کند. او در طول جنگ جهانی دوم و همزمان با مادربزرگ کیت میدلتون به صلیب سرخ پیوست. تیلور از طرف شاهدخت الکساندرا هم تماس تلفنی ویژه‌‌ای دریافت کرد که از او برای سخت‌کوشی‌‌اش در طول این سال‌ها تقدیر کرد.

این ۱۵۰ دریافت‌کننده علاوه برنامه، سکه‌های یادبودی که توسط ضرابخانه سلطنتی به مناسبت همین سالگرد ساخته شده بود دریافت کردند. کیت در نامه‌‌اش نوشت: «امیدوارم که این سکه نشانه‌‌ای باشد تا به شما یادآوری کند، در نگهداری این سازمان فوق‌العاده چه نقش مهمی را ایفا می‌کنید.»

کیت تنها عضو خانواده سلطنتی نبود که به صلیب سرخ بریتانا ادای احترام کرد.

ملکه هم که حدود ۶۵ سال از این خیریه حمایت کرده نامه‌‌ای به داوطلبان و کارمندان نوشت تا ازآن‌ها برای فداکاری‌هایشان تشکر کند.

ملکه نوشت: «من به عنوان حامی صلیب سرخ بریتانیا به مناسبت ۱۵۰مین سال تأسیس آن، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به داوطلبان و کارمندان این جامعه می‌فرستم.

تمام مشارکت این افراد درگیر در جامعه، که در سالم رساندن مردم از بیمارستان به خانه کمک می‌کنند، به ارائه حمایت و پشتیبانی پس از یک فاجعه می‌پردازند، خرید داوطلبانه انجام می‌دهند، در ارائه کمک‌های اولیه یاری رسانند و شمار زیادی از سایر فعالیت‌هایی که در صلیب سرخ بریتانیا انجام می‌دهند، دیده می شود، ارزشمند است و مورد قدردانی بسیار قرار می‌گیرد.»

شاهزاده چارلز هم با ضبط (ویدیو) یک مقدمه برای نمایشگاه جدید و آنلاین این خیریه که این سالگرد را جشن می‌گیرد، مشارکت خود در حمایت از صلیب سرخ بریتانیا را نشان داد.

این طرح ۱۵۰ قطعه از این موزه خیریه و مجموعه آرشیو آن به نمایش می‌گذارد که ادای احترام به کسانی است که در تاریخ این سازمان نقش حیاتی داشته‌اند.

شاهزاده چارلز در این فیلم گفت: «صلیب سرخ انگلیس از طریق کمک به افراد آسیب‌دیده در جنگ و درگیری، حمایت از پناهندگان، ارائه مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی در زمان صلح و یاری مردم در جوامعی که از بلایای طبیعی آسیب دیده‌‌اند، ۱۵۰ سال نشان داده که مهربانی چه قدرتی دارد و البته که هیچ یک از این‌ها بدون فداکاری‌های فوق العاده داوطلبان صلیب سرخ بریتانیا امکان‌پذیر نبود. انسانیت مثال‌زدنی آن‌ها در دل زمان‌ها الهام‌بخش همه ماست.»

او ادامه داد: «امروز کار صلیب سرخ همچون گذشته حیاتی است، کمک به افراد نیازمند هم در بریتانیا و هم درسراسر جهان، تقویت جامعه‌مان و حمایت از مردم در رویارویی با مشکلات این دنیای در حال تغییر و غیرقابل پیش‌بینی اهمیت زیادی دارد.»

صلیب سرخ بریتانیا چند هفته بعد از شروع جنگ بین فرانسه و روسیه تأسیس شد و در ابتدای امر هم به نام جامعه ملی بریتانیا (British National Society) برای امدادرسانی به بیماران و مجروحان جنگ شکل گرفت.

© The Independent

بیشتر از زندگی