سخت‌ترین قوانین قرنطینه در ملبورن؛ سرپیچی از قانون ۲۰هزار دلار جریمه دارد

پلیس در برخی موارد برای جلوگیری از نقض قوانین شیشه خودروها را خرد می‌کند

«دلیلی ندارد که از خانه بیرون بروید و اگر خارج شدید و در خانه نبودید، دشوار بتوانید پلیس ویکتوریا را قانع کنید که دلیل موجهی داشته‌اید»-William WEST / AFP

نزدیک به ۵۰۰ نیروی نظامی برای اعمال قوانین قرنطینه کرونا در ویکتوریا، دومین ایالت پرجمعیت استرالیا، اعزام می‌شوند.

هر کسی که از این مقررات سرپیچی کند با جریمه سنگین ۲۰ هزار دلار استرالیا رو به رو خواهد شد، مگر این که شرایط اورژانس پزشکی در میان باشد.

ویکتوریا اوایل هفته جاری با وضع مقررات منع آمد و شد در شب، سخت‌تر کردن محدودیت‌های جابه‌جایی مردم در طول روز، و تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها تلاش کرده از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کند.

با این حال به گفته دانیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا، در روز سه شنبه، مسئولین بهداشت دریافته‌اند که نزدیک به یک سوم افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند خودشان را در خانه قرنطینه نکرده بودند.

آقای اندروز در جمع خبرنگاران در ملبورن گفت: «عملا هیچ دلیلی ندارد که از خانه بیرون بروید و اگر خارج شدید و در خانه نبودید، دشوار بتوانید پلیس ویکتوریا را قانع کنید که دلیل موجهی داشته‌اید.»

وی گفت ۵۰۰ نیروی نظامی برای اعمال قوانین قرنطینه اعزام خواهد شد و تقریبا ۵ هزار دلار استرالیا جریمه کسانی خواهد بود که از مقررات سرپیچی کنند و در صورت تکرار تا ۲۰ هزار دلار جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس ویکتوریا، شین پاتون، گفت، افسران مجبور به شکستن شیشه ماشین‌ها شدند تا بعضی شهروندان را ملزم به رعایت محدودیت‌ها کنند.

او گفت «در هفته گذشته شاهد گروهی از مردم بوده‌ایم که خود را شهروند مستقل می‌دانند، که معلوم نیست یعنی چه. مردمی که فکر می‌کنند قانون شامل آنها نمی‌شود. آنها با حضور در ایستگاه‌های پلیس و سر و کله زدن با افسران، حاضر به ارائه آدرس و اسم خود نیستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود «دست کم در سه یا چهار مورد در هفته گذشته ما مجبور شدیم پنجره ماشین‌های مردم را خرد کنیم و آنها را بیرون بکشیم تا بتوانیم مشخصات‌شان را بگیریم زیرا حاضر نبودند به ما بگویند کجا دارند می‌روند. آنها دستورات رئیس پزشکی را رعایت نکردند و اسم و آدرس‌شان را به ما ندادند.»

او در ادامه گفت «ما دوست نداریم این کار را بکنیم اما مردم باید متوجه عواقب اقدامات خود باشند و اگر نخواهید کار درست را انجام دهید ما در جریمه، دستگیری و بازداشت شما هیچ تردیدی نمی‌کنیم.»

روز دوشنبه ویکتوریا شاهد ۴۲۹ مورد جدید ابتلا و ۱۳ مرگ ناشی از ویروس کرونا بوده است.

استرالیا به خاطر بستن سریع مرزهای بین‌المللی خود و وضع قوانین فاصله‌گیری اجتماعی و انجام آزمایش‌های گسترده، در مجموع نزدیک به ۱۹ هزار مبتلا و ۲۳۲ کشته را ثبت کرده که از سایر کشورهای پیشرفته بسیار کمتر است.

اما با شروع مجدد فعالیت‌ها و سهولت محدودیت‌ها، شیوع ویروس در جامعه ویکتوریا بیشتر شد به طوری که هفته‌هاست آمار مبتلایان سه رقمی شده است.

تقریبا ۱۲ هزار نفر از موارد ابتلا در کشور از ویکتوریا هستند.

مقامات ایالتی می‌گویند موج اخیر ابتلا به ویروس به علت رعایت نکردن مقررات جابه‌جایی از سوی مردم اتفاق افتاده است.

به گفته لیزا نویل، رئیس نیروی انتظامی ویکتوریا، در جمع خبرنگاران در ملبورن «بعضی مردم هستند که آگاهانه مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند. این‌ها افرادی هستند که ناگهان حوصله‌شان سر می‌روند و از خانه بیرون می‌زنند یا کسانی هستند که لازم می‌دانند ساعت ۸ شب باید بروند ماشین بخرند.»

گزارشهای تکمیلی در خبرگزاریها آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان