راه‌اندازی رستوران حرفه‌ای پشت میله‌های زندانی در لندن

در این رستوران به زندانیان مهارت‌های آشپزی آموزش داده می‌شود

زندان بریکستون یک رستوران حرفه‌ای به نام کلینک در پس دیوارهای خود دارد- عکس از شبکه‌های اجتماعی

زندانی در جنوب لندن شروع به فروش وعده‌های غذایی برای ارسال به مشتریان کرده است تا زندانیان را در برنامه خود برای اخذ گواهینامه آشپزی در طول قرنطینه، به‌روز نگه دارد.

زندان بریکستون یک رستوران حرفه‌ای به نام کلینک در پس دیوارهای خود دارد؛ طرحی که برای کمک به زندانیان برای اخذ مدارک حرفه‌ای شهر برای آشپزی به راه افتاده است.

در این رستوران به زندانیان مهارت‌های آشپزی آموزش داده می‌شود تا بعد از آزادی بتوانند شغلی برای خود دست و پا کنند و از ارتکاب مجدد جرم دور بمانند. بنا به تخمین وزارت دادگستری، آن طرح از زمان شروع تاکنون باعث کاهش ۳۸ میلیون پوندی در هزینه‌های مقابله با ارتکاب مجدد جرایم از جیب مالیات دهندگان شده است. 

اما شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا باعث شده است که مهمانان دیگر برای صرف غذا به رستوران زندان که در خانه فرماندار سابق منطقه واقع شده است، نروند و به همین خاطر مسئولان تصمیم گرفتند آشپزی و غذاهای این رستوران را به خیابان بیاورند.

خدمات ارسال غذا که «کلینک در خانه» (Clink@Home) نام دارد، تنها در شعاع ۵ مایلی زندان بریکستون (شامل محلات کریستال پلس، میچام، کامبرول، پوتنی، بترسی، وستمینیستر، فولام و میفیر) قابل دسترسی است.

سفارش برای دریافت غذا می‌تواند هر هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، و جمعه بین ساعات ۱۰ تا ۱۷ داده شود و بازه‌های دو ساعته برای ارسال غذا در هر روز تایید می‌شود و با خودرو رستوران به منزل مشتری برده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منوی این رستوران شامل غذاهایی نظیر پیش‌غذای گوجه فرنگی خشک شده به همراه آرانچینو با پنیر پارمجان و سس پِستو (به قیمت ۳.۹۵ پوند)، ماهی شکم‌پر با سبزیجات مدیترانه‌ای و سس سالسا به عنوان غذای اصلی (به قیمت ۹ پوند)، و خرده میوه‌های تابستانی با کرم انجلیس (برای دسر) است.(۱)

این منو شامل غذاهای گیاه‌خواری و خام‌گیاه‌خواری نیز هست و کریس مور، مدیرعامل سازمان خیریه کلینک، می‌گوید که محبوب‌ترین غذای هفته اول آن مرغ سوخاری جامائیکایی و کاری ژاپنی بوده است. (۲)

بعد از شروع کار در هفته گذشته، تمام بازه‌های زمانی موجود این رستوران برای هفته جاری پر شده است.

تمام غذاها در آشپزخانه‌های کلینک آماده می‌شوند و تا جای ممکن، از محصولات بریتانیایی تازه، محلی و فصلی استفاده می‌شود و همه خوراک‌ها همان جان تهیه می‌شود.

تمام سبزیجات و گیاه‌ها و تخم مرغ‌ها هم از باغ‌های کلینک گرفته می‌شود که در زندان سلطنتی سند واقع است و در آن زنان به تعلیمات حرفه‌ای برای اخذ مدارک خود مطابق با استانداردهای شهر برای سطح دوم باغبانی علمی مشغول هستند.

آقای مور می‌گوید که این پروژه «سرمایه‌گذاری بر آینده افراد است. آنها فرصت می‌یابند که کنترل زندگی خود را بازپس گیرند و باری بر دوش جامعه نباشند. این در واقع فرصت دوم دادن به افراد است.»

سازمان کلینک رستوران‌هایی را در چهار زندان در سراسر انگلستان و ولز دارد؛ از جمله زندان‌هایی در بریکستون، کاردیف، های داون، منچستر و چشایر.

 

۱ - آرانچینو غذایی ایتالیایی شامل کوفته برنجی شکم‌پر با پنیر و سبزیجات با پوشش آرد و تخم مرغ است که در سس گوشت سرخ می‌شود. کرم انجلیس دسری فرانسوی شامل وانیل و کرم کاستارد است.

۲- کاری ژاپنی نوعی خورش با برنج است.

© The Independent

بیشتر از زندگی