آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۱۸ میلیون نفر گذشت

ایران نیز در میان ده کشور با بالاترین آمار ابتلا به کرونا قرار دارد

عکس از خبرگزاری فارس

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان روز یک‌شنبه از مرز ۱۸ میلیون نفر گذشت. از این تعداد تاکنون نزدیک به ۶۹۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی «ورلدومیتر» بخش اعظم این آمار متعلق به سه کشور ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند است.

در آمریکا بیش از چهار میلیون و ۷۶۴ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پس از آمریکا، برزیل با دو میلیون و ۷۰۸ هزار نفر مبتلا دومین کشور از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس است. در یک روز گذشته تعداد ۱۰۸۸ مورد جدید در برزیل ثبت شده است.

در هند نیز تاکنون یک میلیون و ۷۵۷ هزار نفر به ویروس مبتلا شده‌اند.

پس از این سه کشور روسیه بالاترین میزان ابتلا به کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده است. روسیه امروز، یک‌شنبه، از ابتلای ۵۴۲۷ مورد جدید کرونا خبر داد که با احتساب این آمار در مجموع بیش از ۸۵۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سه کشور پرو، شیلی و مکزیک هم جزو ده کشور با بالاترین میزان ابتلا  قرار دارند.

مجموع جان‌باختگان در این سه کشور بیش از ۷۶ هزار نفر است. به گزارش رویترز، تا امروز ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای آمریکای لاتین جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران نیز در میان ده کشور با بالاترین آمار ابتلا به کرونا قرار دارد. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز یک‌شنبه، ۱۱ مرداد، اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۶۸۵ نفر به تعداد بیماران اضافه شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

به گفته خانم لاری، در یک روز گذشته ۲۰۸ نفر در اثر کرونا جان باخته‌اند و در مجموع تا به امروز ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار غیر رسمی میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از ویروس کرونا بسیار بالاتر از آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت است.

سیما سادات لاری گزارشی هم از وضعیت دو استان لرستان و مازندران ارائه داد. به گفته معاون وزیر بهداشت این دو استان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان قم نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گفته خانم لاری، ۲۰ شهرستان از استان مازندران و و ۷ شهرستان از استان لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی شیب صعودی و تعداد بستری‌های این دو استان را نگران‌کننده خواند.

بیشتر از