اعتراض هزاران نفر در آلمان به محدودیت‌های کرونایی

از زمان آغاز همه‌گیری آمار بیش از ۲۱۱ هزار مبتلا و ۹۲۰۰ کشته در آلمان ثبت شده است

برخی تظاهرات‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی را بالا نگه داشته بودند که ویروس عالم‌گیر کرونا را «وحشت کاذب» می‌خواند- JOHN MACDOUGALL / AFP

هزاران نفر روز شنبه در مرکز برلین، پایتخت آلمان، در مخالفت با محدودیت‌های کرونایی دست به اعتراضی زدند که مخالفان قوانین فاصله‌گیری اجتماعی از آن به عنوان «روز آزادی» یاد می‌کردند.

برخی تظاهرات‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی را بالا نگه داشته بودند که ویروس عالم‌گیر کرونا را «وحشت کاذب» می‌خواند. این در حالی است که از زمان آغاز همه‌گیری آمار بیش از ۲۱۱ هزار مبتلا و ۹۲۰۰ کشته در آلمان ثبت شده است.

برخی در حالی که شعار می‌دادند «ما همه با هم هستیم و فریاد می‌زنیم، زیرا آزادی ما را دزدیده‌اند» معترض بودند که مجبور شده‌اند «پوزه‌بند به صورت بزنند».

یکی از معترضان حتی با تکیه بر استدلال «دفاع طبیعی» بدن، مخالفت خود را با واکسن آینده کرونا اعلام می‌کرد.

طبق برآورد پلیس حدود ۱۷ هزار نفر در این تظاهرات که نامش را «پایان همه‌گیری - روز آزادی» گذاشته بودند، شرکت کردند.

جمعیت در حالی که از دروازه براندنبورگ به راه افتاده بودند و از میان پارک تیِرگارتن می‌گذشتند، به شعار دادن و سوت کشیدن ‌پرداختند.

محدودیت‌های کرونایی در کشور آلمان از ماه آوریل به این طرف کمتر شده، اما فاصله‌گیری اجتماعی هنوز پا برجاست و مردم ملزم به استفاده از ماسک در فروشگاه‌ها و حمل و نقل عمومی هستد.

اما مسئولان در طول هفته گذشته، نگران افزایش نرخ ابتلا در کشور بوده‌اند و روز جمعه ۹۵۵ مورد جدید ابتلا را گزارش کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مؤسسه رابرت کخ، سازمان مسئول بهداشت عمومی آلمان، می‌گوید گروه‌های کوچکی از سرایت ویروس به صورت جسته و گریخته به وجود آمده که ناشی از دیدارهای فامیلی، حضور در اماکن عمومی و فعالیت‌های تفریحی و همچنین برگشتن مردم از سفرهای خارجی است.

این مؤسسه روز شنبه در اطلاعیه خود گفت: «تعداد موارد جدید ابتلا به صورت روزانه از هفته پیش تاکنون افزایش یافته است. این پدیده جای نگرانی شدید داشته و ما روند بیماری را از نزدیک دنبال می‌کنیم. نباید اجازه بدهیم وضعیت بدتر از این بشود.»

مؤسسه رابرت کخ به عموم مردم هشدار داد که با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی و پوشیدن ماسک در مواقع لازم «به کاهش سرایت ویروس متعهد بمانند.»

© The Independent

بیشتر از جهان