امارات، رتبه اول جهان در شناسایی بیماران کووید به کمک سگ‌ پلیس

سگ‌های آموزش دیده بدون تماس مستقیم در چند ثانیه فرد مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی می‌کنند

استفاده از این روش در کشورهای دیگر در مراحل مطالعاتی و آزمایشی است- MARTIN BERNETTI / AFP

امارات متحده عربی، در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دست به ابتکار جدیدی زده است.

به گزارش رسانه‌های عربی، این دستاورد جدید پس از استفاده از سگ‌ پلیس در فرودگاه‌های این کشور و به منظور ایجاد یک خط دفاعی برای تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و جلوگیری از گسترش این ویروس به دست آمد.

استفاده از این روش در کشورهای دیگر در مراحل مطالعاتی و آزمایشی است و امارات اولین کشوری است که این شیوه تشخیصی را عملی می‌کند.

در این روش تشخیصی و بر اساس بالاترین استانداردهای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، از هرگونه تماس مستقیم سگ‌ با افراد مورد آزمایش جلوگیری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بحث و بررسی‌های نظری در مورد استفاده از سگ‌ برای تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با توجه به حس بویایی بسیار قوی آنها آغاز شد.

به این دلیل از سگ‌ها برای گشت‌های پلیس، تامین امنیت تجمعات، مراکز خرید، فرودگاه‌ها، و دیگر امکان حیاتی استفاده می‌شود.

در حال حاضر تیم‌های تخصصی تحقیقاتی در حال نظارت و کنترل بر این فرایند هستند تا افرادی که به این کشور وارد می‌شوند از طریق این سگ‌ها و بدون تماس مستقیم آنها مورد بررسی قرار گیرند و در صورت ابتلا مشخص شوند.

سگ‌های آموزش‌دیده قادرند در چند ثانیه افراد سالم را از افراد بیمار تشخیص دهند.

این روش در واقع یک خط دفاعی مضاعف برای جلوگیری از شیوع این ویروس و حفظ امنیت و سلامت مسافران در فرودگاه‌های بین‌المللی است. از این رو کشور امارات از طریق فناوری‌های نوین و استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده، در صدد انجام اقدامات پیشگیرانه برای زمانی است که تعداد پروازها افزایش می‌یابد.

بیشتر از جهان