استاندار اصفهان به «بهترین» آمران به معروف وعده مسکن داد

عباس رضایی به محل تامین مالی ۲۴ واحد مسکونی اشاره نکرده است

 در ۴۱سال گذشته تلاش مقامات بر این بوده که با استفاده از زور حجاب اجباری برای زنانی که مایل به استفاده از آن نیستند را حفظ کنند-مهر

عباس رضایی، استاندار اصفهان در جلسه «شورای رهروان امر به معروف و نهی از منکر» به ۲۴ نفر از بهترین «آمران به معروف و ناهیان از منکر» وعده اعطای مسکن داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضایی به ویژگی‌های «بهترین امر به معروف و نهی از منکر » اشاره نکرد، اما به طور کلی گفت، «باید با زبان خوش و خوشرویی همراه باشد.»

استاندار اصفهان به این نکته اشاره نکرده که منابع مالی ۲۴ مسکن اعطایی به این افراد در شرایطی که بهای مسکن در شهرهای بزرگ ایران به طور نجومی افزایش یافته، از چه محلی تامین خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما خبرگزاری صدا و سیما این خبر را با تیتر «خبر خوش استاندار به آمران به معروف و ناهیان از منکر اصفهان» منتشر کرده است.

اظهارات رضایی در حالی مطرح شده که هر روز تصاویر بیشتری از برخوردهای خشن و توهین‌آمیز افرادی که بدون هیچ نام و نشانی خود را آمر به معروف معرفی می‌کنند، منتشر می‌شود.

برخی موارد ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برخورد فیزیکی آمران به معروف با شهروندان را به تصویر می‌کشد.

برخی کارشناسان، امر به معروف و نهی از منکر بر اساس نظر شخصی افراد را ورود به حریم خصوصی زندگی شهروندان توصیف کرده و آن را عامل رواج بي‌قانونی و هرج و مرج در جامعه دانسته‌اند. اکنون با وعده مسکن و در نظر گرفتن مشوق‌های دیگر برای آمران معروف، از آنجایی که تقریبا هر کسی می‌تواند با ادعای شناخت احکام و مسائل شرعی بدون آنکه لازم باشد برای آن مجوز قانونی دریافت کند، خود را در جایگاه آمر معروف قرار دهد، افزایش موارد درگیری بین آنهایی که خود را آمر به معروف می‌دانند و شهروندان دور از انتظار نخواهد بود.

این در حالی است که اخیرا «ستاد امر به معروف» برای فعالیت یک گروه جهادی تحت نظر علی‌اکبر رائفی‌پور، از فعالان سیاسی اصولگرا، مجوز صادر کرده است.

این مجوز که تصویر آن در روزنامه اعتماد منتشر شد، ‌حاکی از آن است که گروه جهادی «معروف» به سرپرستی رائفی‌پور مجاز خواهد بود تا در زمینه تخصصی مسئولین به احیای امر به معروف و نهای از منکر و انجام فعالیت‌های جهادی و مطالبه‌گری بپردازد.

این مجوز دو ساله که در ۱۲ خردادماه امسال صادر شده به امضاء روح‌الله میرزایی رسیده که معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهای از منکر است.

بیشتر از