هواوی در صدر جدول پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند قرار گرفت

نخستین بار از سال ۲۰۱۱ به بعد است که اپل یا سامسونگ در صدر قرار ندارند

هواوی دو سال پیش هم توانسته بود با پیشی گرفتن از اپل، در جایگاه دوم جدول تولیدکنندگان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گیرد- KAZUHIRO NOGI / AFP

هواوی با پیشی گرفتن از سامسونگ، عنوان سازنده پرفروش‌ترین تلفن همراه هوشمند را به دست آورد.

طبق گزارش جدید شرکت بازارکاوی کانالیز، این غول فناوری چین توانست برای نخستین بار در جهان از هر شرکت دیگری بیش‌تر گوشی هوشمند بفروشد.

هواوی دو سال پیش از این موفقیت هم توانسته بود با پیشی گرفتن از اپل، در جایگاه دوم جدول تولیدکنندگان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

همچنین، نخستین بار از سال ۲۰۱۱ به بعد است که شرکتی جز اپل یا سامسونگ در صدر قرار می‌گیرد.

این موفقیت در حالی به دست آمده است که کسب‌وکار هواوی با تحریم‌های دولت ایالات متحده مواجه بوده است و به همین دلیل، فروش خارجی این شرکت ۲۷ درصد افت داشته است.

فروش سامسونگ هم به علت اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا افت داشت و فروش جهانی این شرکت دچار ۳۰ درصد افت سالانه شد.

بن استانتون، تحلیل‌گر شرکت کانالیز، می‌گوید: «تا یک سال پیش کم‌تر کسی می‌توانست این دستاورد چشم‌گیر را پیش‌بینی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اگر بحران کووید۱۹ پیش نیامده بود، چنین چیزی رخ نمی‌داد. هواوی با بهره‌برداری کامل از بازگشایی اقتصادی چین توانست جان دوباره‌ای به کسب‌وکار تلفن همراه هوش‌مند خود بدهد.»

بازگشایی اقتصادی چین بسیار نیرومندتر از سایر بازارهای بزرگی که از کرونا لطمه دیده‌اند، صورت گرفته است و کسب‌وکار در اکثر مناطق این کشور کمابیش به حالت عادی برگشته است.

فروش داخلی هواوی در سه ماه دوم امسال ۸ درصد افزایش یافت و هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد فروش گوشی‌های هوش‌مند این شرکت متعلق به بازار داخلی چین است.

مو جیا، تحلیل‌گر بازار، می‌گوید: «قرارگیری در جایگاه نخست خیلی برای هواوی مهم است... ولی حفظ آن در درازمدت دشوار است.»

«تنوع گوشی‌های هواوی سبب شده است که شرکای اصلی هواووی در مجاری فروش مناطق کلیدی مثل اروپا هر چه محتاط‌تر شوند و در پی مدل‌های کم‌شمارتر باشند و برای کاستن از میزان مخاطره، به سراغ نام‌های تجاری جدید بروند. وقتی که اقتصاد جهان در روند بازسازی قرار گیرد، قوی بودن در چین به تنهایی برای حفظ صدرنشینی هواوی کافی نخواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی