مجله پزشکی لنست: دو سوم موارد اولیه کرونا با چین، ایران و ایتالیا ارتباط دارد

تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از آن‌ها به چین، ایتالیا و ایران سفر کرده‌اند

ورود شهروندان چینی به فرودگاه امام خمینی در هفته‌های نخست اعلام همه‌گیری کووید-۱۹-عکس از تسنیم

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد افرادی که به چین، ایران و ایتالیا سفر کرده‌اند، حدود دو سوم موارد اولیه کووید-۱۹ در کشورهای آسیب‌دیده از کرونا را تشکیل دادند.

نتایج پژوهشی که در نشریه «بیمای‌های عفونی لنست» (The Lancet Infectious Diseases )، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مجله‌های پزشکی جهان منتشر شده، اطلاعات دوره اولیه این بیماری تا ۱۰ مارس ۲۰۲۰ را دربرگرفته ‌است. این گزارش حاکی از آن است که در همه ۹۹ کشوری که تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند (غیر از چین)، ۷۶ درصد موارد ابتلای اولیه به کشورهای آلوده به ویروس سفر کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از آن‌ها به چین، ایتالیا و ایران سفر کرده‌اند.

از میان یک هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا که مورد بررسی قرار گرفتند، ۸۷۴ مورد (۷۳ درصد) موارد اولیه بودند. موارد اولیه به ۱۰۰ مورد اولی که هر کشور ثبت کرده گفته می‌شود.

در میان ۷۶۲ مورد اولیه‌ای که اطلاعات سنی آن‌ها در دسترس بود، سن میانگین ۵۱ سال بوده‌است (بین ۳۵ تا ۶۳ سال). هم‌چنین، ۲۵ مورد ( ۳ درصد) از ۷۶۳ مورد اولیه در کودکان زیر ۱۸ سال مشاهده شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر این، ۲۱ مورد (۲درصد) از ۱۲۰۰ مورد اولیه کارکنان بخش سلامت بوده‌اند.

از میان ۱۰۱ موردی که قبل از دوره همه‌گیری شناسایی شد، بیشترین عامل انتقال (۷۶ نفر) از طریق افرادی که در یک خانه زندگی می‌کردند، بوده ‌است. دومین و سومین عامل انتقال، رعایت نکردن بهداشت در اجتماع بوده‌ است.

این پژوهش نشان می‌دهد که اگرچه ارتباطات نزدیک اعضای یک خانه یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری بوده، موارد انتقال از طریق سایر اجتماعات هم تمایل به افزایش داشت. به معنی آن که پژوهشگران سیاست‌های کنترلی خاصی را تایید یا رد نمی‌کنند.

منابع این پژوهش از وبسایت‌های نهادهای بهداشتی، متن کنفرانس‌های مطبوعاتی، رسانه‌های اجتماعی و نهادهای دولتی استخراج شده‌ است.

تاریخچه سفر و در معرض دیگر موارد قرار گرفتن، و همچنین ویژگی‌های موارد ابتلا در این پژوهش مورد توجه قرار گرفته ‌است.

پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام داده‌اند، گفته‌اند که اطلاعات محدودی درباره گسترش اولیه سارس-کووید-۲ وجود دارد و همه‌گیر شدن جهانی و یافتن موارد خارج از سرزمین اصلی آن، چین، نیازمند انجام تحقیقات علمی است.

بیشتر از جهان