سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: «هواپیمایی ماهان متهم ردیف اول است»

پروازهای ماهان‌ایر در مسیر چین همچنان ادامه دارد

پارسایی قبلا هم عدم مدیریت مرزهای هوایی را دلیل آمار بالای تلفات کرونا در ایران توصیف کرده بود-MOHAMMED HUWAIS / AFP

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تداوم پرواز برخی ایرلاین‌ها به چین گفت، این موضوع را در قالب طرح تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی دنبال می‌کند. این در حالی است که اطلاعات موجود در سایت فلایت رادار۲۴ نشان می‌دهد پرواز W579 هواپیمایی ماهان دو روز قبل از تهران به پکن رفته و بامداد روز گذشته نیز از پکن به تهران بازگشته است.

در دو ماه گذشته با وجود لغو بسیاری از پروازها به چین، پروازهای هواپیمایی ماهان در مسیر چین ادامه داشته است.

ایسنا به نقل از بهرام پارسایی نوشت: «طرح تحقیق و تفحص پیش از این به هیات رئیسه ارایه شده بود و زمانی که موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شود، بند ادامه پرواز ایرلاین‌ها پس از شیوع کرونا را به آن اضافه می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پارسایی همچنین ابراز امیدواری کرد که قوه قضاییه موضوع را دنبال کند، زیرا اتهام این افراد که ویروس را وارد کرده‌اند، سنگین‌تر از محتکران ماسک است. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: متهم ردیف اول سازمان هواپیمایی و ماهان‌ایر هستند که عامل ورود ویروس به کشور بودند و هزینه‌های جانی،‌مالی و معنوی سنگینی به کشور تحمیل کردند.

این اظهارات پارسایی در حالی مطرح می‌شود که هواپیمایی ماهان به رغم همه انتقادها پروازها به چین را متوقف نکرده است.

ماهان‌ایر ادعا می‌کند که از هواپیماهای مسافربری برای حمل و نقل بار در مسیر چین استفاده می‌کند. این هواپیمایی پیش‌ از این نیز مسافران معطل مانده در ترانزیت‌ها به مقصد چین را به این کشور انتقال می‌داد.

پارسایی اوایل اسفند‌ماه هم گفته بود:««تعداد تلفات کرونا در ایران بیش از کل جهان منهای چین است و سهل‌انگاری و عدم مدیریت مرزهای هوایی و ورودی کشور موجب شد تاوان آن گریبان‌گیر مردم شود.»

بیشتر از