هشدار به والدینی که نام فرزند خود را «لوسیفر» انتخاب کردند

لوسیفر در بریتانیا اشاره به «شیطان» دارد و در یونان به «روشنی صبح»

نام لوسیفر، که اغلب به عنوان مأمور شیطان استفاده می‌شود، در انگلیس به طور رسمی ممنوع نیست- Getty Images/iStockphoto 

یک زوج ادعا می‌کنند که بعد از آن که تلاش کردند نام پسر چهار ماهه‌شان را «لوسیفر» ثبت کنند، به آنها گفته شد که فرزندشان «در زندگی موفق نخواهد شد.»

دن و مندی شلدون از چسترفیلد و دربی‌شایر، گفتند که شکایتی رسمی علیه شورای شهر دربی‌شایر و یک مأمور ثبت اسامی تنظیم کرده‌اند که می‌خواست آنها را نسبت به نامی که انتخاب کرده‌اند دلسرد کند، چرا که این نام اغلب به عنوان نامی برای شیطان به کار می‌رود.

آقای شلدون می‌گوید که این زوج فکر کردند که آن نام «منحصر به‌فرد»است و انتظار «این همه ناراحتی راجع به آن» را نداشتند.

او به نشریه «سان» گفت:«ما برای رفتن به آن جا و ثبت اسم او بسیار هیجان‌زده شده بودیم ،اما آن زن با انزجار کامل به ما نگاه می‌کرد.»

«او به ما گفت که فرزندتان هرگز نمی‌تواند شغلی پیدا کند و آموزگاران هم نخواهند خواست به او آموزش دهند.»

«من سعی کردم که برای او توضیح دهم ما افرادی مذهبی نیستیم و لوسیفر هم در زبان یونانی به معنای «روشنی بخش» و «صبح» است، اما او گوش نمی‌داد.»

او افزود: «او حتی به ما گفت که نام‌گذاری این اسم در نیوزیلند غیرقانونی است، و این که ما می‌توانیم اسم دیگری برای او انتخاب کنیم و در خانه او را لوسیفر صدا کنیم.»

بریتانیا قانون منع اسامی خاص ندارد، مگر آن که نام انتخاب شده حاوی کلمات زشت و اعداد باشد که در آن صورت، می‌تواند از سوی مأمورثبت اسم رد شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیوزیلند که محدودیت‌های سخت‌تری برای نام‌گذاری کودکان دارد، «لوسیفر» را در سیاهه اسامی ممنوعه‌ای قرار داده است کهدر  سال ۲۰۱۳ منتشر شد. اسامی دیگری مانند«کرایست» (مسیح) و عناوین سلطنتی مانند «کینگ» (شاه)« پرینس» (شاهزاده) و« پرینسس»(شاهدخت) هم در کنار «لوسیفر» در آن سیاهه قرار دارند.

یک سخنگوی شورای شهر دربی‌شایر گفت که مأمور ثبت کار درستی کرده است، زیرا قبل از صدور مجوز، نگرانی خود را درباره انتخاب این زوج ابراز کرده است.

آن سخنگو گفت: «مأمور ثبت اسامی ما حس کرده است که وظیفه اوست که این زوج را مطمئن کند که از نام لوسیفر و دلالت منفی آن (بر شیطان) آگاه شوند، زیرا فرزندشان ممکن است به دلیل همین ارتباط در طول زندگی‌اش با مشکلاتی مواجه شود.» 

این سخنگو اظهار داشت، از آنجا که این زوج از آن راهنمایی ناخرسند شدند، مأمور ثبت برای راهنمایی‌های بیشتر با اداره ثبت احوال تماس گرفته است.

یک مقام رسمی در اداره ثبت احوال نیز تأیید کرد که آن مأمور ثبت اسامی درست عمل کرده است و آن توصیه را «با در نظر داشتن صلاح کودک» به والدین او کرده است.

آن سخنگو افزود: «به‌رغم آن توصیه، آن زوج گفتند که هنوز می‌خواهند نام فرزندشان را لوسیفر انتخاب و ثبت کنند و مأمورثبت هم کار خود را داد.»

«ما بابت رنجشی که برای این زوج به وجود آمده است عذرخواهی می‌کنیم، اما شغل مأمور ثبت اسامی ما این است که در چنین مواردی، به راهنمایی افرادی بپردازد که گاه ازمعانی خاص و یا معانی مربوط به آن اسامی خاص بی‌اطلاع هستند.»

© The Independent

بیشتر از جهان