پخش زنده ماموریت هفت ساعته فضانوردان ایستگاه فضایی ناسا

این نخستین بار از سال ۲۰۱۱ است که فضانوردان از خاک آمریکا به مدار نزدیک به زمین فرستاده می‌شوند

برای تشخیص دو فضانورد از یکدیگر، آقای بنکن لباس فضایی با نوارهای قرمز و آقای کسیدی لباس فضایی ساده بر تن خواهند داشت - Handout / NASA / AFP

قراراست امروز «باب بِنکِن» و «کریس کَسیدی» فضانوردان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به منظور تکمیل ماموریت سه سال و نیمه به‌روز کردن سیستم سوخت ایستگاه فضایی بین المللی به مدت هفت ساعت خارج از ایستگاه در فضا راه بروند.

این راه‌پیمایی که ۲۳۱مین راهپیمایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است، حدود ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه به وقت بریتانیا آغاز می‌شود.

این برنامه را می‌توان به صورت زنده از کانال رسمی ناسا در شبکه یوتیوب تماشا کرد.

این دومین باری است که این دو فضانورد برای تعویض آخرین باطری‌های هیدروژن نیکل با باطری‌های مدرن یون لیتیوم وارد فضا می‌شوند.  

ماموریت تعویض باطری‌های کهنه نخست در ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تاکنون با ۱۱ مورد راه‌پیمایی در فضا همراه بوده است. 

هنگامی که عملیات به‌روز کردن سیستم سوخت ایستگاه فضایی تکمیل شد، فضانوردان به کار سرویس و مونتاژ در سوی دیگر این آزمایشگاه مداری خواهند پرداخت. 

در تارنمای ناسا آمده: «فضانوردان دنده‌ها را جابه‌جا کردند و دو دستگاه بلندکننده را که پیش از پرتاب آن‌ها به منظور استفاده از پرتوهای خورشیدی ایستگاه فضایی در زمین استفاده می‌شد خارج خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها در عین حال خود را برای تعبیه دستگاه موسوم به «ترَتکوئیلیتی» آماده می‌کنند که قرار است در أواخر سال جاری به ایستگاه فضایی برسد.

ترنکوئیلیتی یک دستگاه تجارتی تولیدی «نانورَکس» است که فشار هوا را تنظیم می‌کند. این دستگاه که تولید مشترک بخش خصوصی و دولت است برای آزمایشات فضایی به کار گرفته خواهد شد.»

پخش زنده راه‌پیمایی‌های فضایی، میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان دارد که پیش‌رفت فضانوردان را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند.

برای تشخیص دو فضانورد از یکدیگر، آقای بنکن لباس فضایی با نوارهای قرمز و آقای کسیدی لباس فضایی ساده بر تن خواهند داشت.

آقای بنکن یکی از تیم فضانوردان در نخستین ماموریت انسانی «اسپیس اِکس کرو دراگون» در روز ۳۰ ماه مه بود. ناسا این ماموریت را «عصر جدید در سفر انسان به فضا» توصیف کرده است.    

این نخستین بار از سال ۲۰۱۱ است که فضانوردان از خاک آمریکا به مدار نزدیک به زمین فرستاده می‌شوند و نیز نخستین باری است که در این ماموریت‌ها از یک سفینه تجارتی استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان