نخستین سفیر زن عربستان، عضو کمیته بین‌المللی المپیک شد

هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک بین یک زن و دو مرد، ریما بنت بندر آل سعود را برگزید

شاهدخت ریما یکی از مشهورترین چهره‌های حامی ورزش عربستان سعودی است-Brad Barket / Getty Images via AFP

ریما بنت بندر آل سعود، شاهدخت سعودی که سفیر عربستان سعودی در آمریکاست، به‌عنوان عضو کمیته بین‌المللی المپیک منصوب شد.

هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، در این تصمیم که روز ۱۷ ژوئیه اتخاذ شد، از میان سه کاندیدا (یک زن و دو مرد)، ریما بت بندر آل سعود را برگزید.

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، رئیس کمیته المپیک عربستان سعودی، از طرف شاه سلمان و شاهزاده محمد بن‌سلمان، از این حمایت ورزشی تشکر کرد.

شاهزاده عبدالعزیز، که وزیر ورزش نیز هست، در پیام تبریکی به شاهدخت ریما نوشت که این انتخاب، توانایی ورزش سعودی در حضور در سازمان‌هایی در سطح بین‌المللی همچون کمیته بین‌المللی المپیک، که بالاترین مقام ورزشی جهان است را به اثبات می‌رساند.

به نوشته هارپرزبازار، شاهدخت ریما و همکارانش فعالیت‌هایی در راستای افزایش ارزش‌های المپیک و ارتقای المپیک در عربستان سعودی و سراسر جهان انجام می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریما در حساب رسمی توییتر خود نوشت که به این انتخاب افتخار می‌کند و این موفقیت را نتیجه حمایت بی‌دریغ شاه و شاهزاده و وزیر ورزش عربستان سعودی دانست.

شاه‌دخت ریما یکی از مشهورترین چهره‌های حامی ورزش عربستان سعودی است. او در فوریه سال ۲۰۱۹ به‌عنوان سفیر عربستان در آمریکا انتخاب شد و نخستین زنی بود که به این سمت رسید.

شاه‌دخت ریما از ماه اکتبر ۲۰۱۸ تا زمانی که سفیر عربستان در آمریکا شود، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بود. او نخستین زنی بود که ریاست این فدراسیون ورزشی در عربستان سعودی را به عهده می‌گرفت.

بیشتر از ورزش