توصیف ترامپ از جنگ‌های جهانی: زیبا و خشن

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد هرگونه پیشنهاد تغییر نام پادگان‌های ارتش را وتو می‌کند

ترامپ در دفاع از نام‌گذاری پایگاه‌های ارتش می‌گوید ما جنگ‌های جهانی زیبا را از این پادگان‌ها بردیم - POOL / Getty Images via AFP

روز یک‌شنبه، دونالد ترامپ در یک مصاحبه با کریس والاس در شبکه خبری فاکس ضمن اظهارنظردر مورد یک رشته مسائل، بار دیگر از اشاره به تغییر نام پادگان‌های نظامی آمریکا که نام ژنرال‌های ایالات موتلفه حامی برده‌داری را بر خود دارند، طفره رفت.

این موضوع هنگامی مطرح شد که والاس از آقای ترامپ پرسید آیا او لایحه مجوز دفاع ملی را که مصوبه‌ای سالیانه برای صندوق هزینه‌های عملیات نظامی است وتو خواهد کرد یا نه.

لایحه امسال شامل تغییر نام پادگان‌های نظامی آمریکاست که در حال حاضر حامل نام ژنرال‌های کنفدراسیون جنوب است که در جریان جنگ‌های برده‌داری در ائتلاف ایالات طرفدار برده‌داری ایالات جنوبی می‌جنگیدند.  درمیان این پادگان‌ها، پادگان «فورت بِرَگ»، بزرگ‌ترین پادگان ارتش آمریکا قرار دارد.

آقای ترامپ با صدای بلند در موارد مختلف با تغییر نام این پادگان‌ها مخالفت کرده است. روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز نیز تهدید کرد اگردر لایحه امسال کنگره به تغییر نام این پادگان‌ها اشاره شده باشد، آن را وتو خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «آن (پادگان) را چه خواهید خواند، کریس، به من بگویید به آن چه نامی خواهید داد؟ این جا مسائل بسیاری مطرح است. ما در دو جنگ جهانی پیروز شدیم، دو جنگ جهانی زیبا، جنگ‌های خشن و وحشتناک که آن‌ها را از پادگان فورت برگ بردیم. ما (این جنگ ها را) از تمام پادگان‌هایی بردیم که حالا می‌خواهند اسامی‌شان را دور بیندازند. ما جنگ‌های جهانی زیبا را از این پادگان‌ها بردیم. نه، من نام آن‌ها را تغییر نخواهم داد... من نام آن‌ها را عوض نمی‌کنم.»

والاس پرسید: «پس وتو می‌کنید؟»

آقای ترامپ در پاسخ گفت: «احتمالا، بله، احتمالا این کار را می‌کنم.»

آقای ترامپ در واکنش به مجری برنامه که خاطرنشان کرد ارتش آمریکا خواهان تغییر نام این پادگان‌هاست گفت: «برایم مهم نیست ارتش چه می‌گوید.» این در ادعای آقای ترامپ که می‌گوید در طول سه سال و نیم ریاست جمهوریش، نسبت به سایر روسای جمهور کشوربیشترین خدمت را در حق ارتش کرده، در تضاد است.

واکنش‌ها در قبال این مصاحبه در مجموع مثبت نبوده است. آقای ترامپ به خاطر پاسخ‌های طولانی و متضادش و نیز إصرار بر این که آمریکا در مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کرده به باد انتقاد گرفته شده است. او بار دیگر تاکید کرد که ویروس کرونا نهایتا به خودی خود «ناپدید» خواهد شد.

آقای ترامپ در این مصاحبه مانند مواقع دیگر از تلاش‌هایی که برای ضدیت با تاریخ نژادپرستی آمریکا صورت می‌گیرد از جمله پروژه ۱۶۱۹ و تحقیقات گسترده در مورد تاریخ برده‌داری انتقاد کرد. اقای ترامپ با تغیر گفت: «این از کجا آمد؟ نماینده چه چیزی است؟ حتی این را هم نمی‌دانم.»

والاس با تاکید بیشتر روی مساله میراث ایالات موتلفه از رئیس جمهور آمریکا پرسید آیا موافق است که پرچم موتلفه توهین‌آمیز است؟

آقای ترامپ در پاسخ ضمن مقایسه موضوع پرچم با جنبش «جان سیاهان مهم است» با اشاره به اصل آزادی بیان گفت که «بستگی دارد که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. وقتی مردم با افتخار دارای پرچم ایالات موتلفه‌اند، درباره نژادپرستی صحبت نمی‌کنند. آن‌ها عاشق پرچم‌شانند، این نمودار (ایالات) جنوب است، آن‌ها جنوب را دوست دارند. در حال حاضر مردم جنوب را دوست دارند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان