ترامپ مدیر کمپین تبلیغاتی خود را برکنار کرد 

مدیر سابق مدت‌ها مورد وثوق رئیس‌جمهوری بود و روابط نزدیکی با او داشت

گفته می‌شود که ترامپ از برگزاری گردهمایی انتخاباتی در شهر تالسا ناراضی بوده است - JIM WATSON / AFP

به دنبال نتایج نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درهفته‌های اخیر که حاکی از جایگاه پایین دونالد ترامپ است و هم‌چنین  یک گردهمایی فاجعه بار در «تالسا» ، که چشم‌انداز انتخاب دوباره دونالد ترامپ را تیره و تار کرد، رییس‌جمهور آمریکا، برد پارسکیل، مدیر کمپین خود را به درجه پایینتری تقلیل داد. 

آقای ترامپ تغییر سمت آقای پارسکیل را در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که همزمان با هک گسترده و حمله به حسابهای بسیاری از کاربران شناحته شده توییتر اعلام شد. 

رییس جمهور آمریکا نوشت:‌ «خرسندم اعلام کنم که بیل استپین، به سمت مدیریت کمپین ترامپ ارتقا یافته است. برد پارسکیل، که برای مدتی طولانی با من کار کرده و استراتژی‌ داده است، در این مقام باقی می‌ماند، و همزمان مشاور ارشد کمپین خواهد بود.» 

جای آقای پارسکیل را، آقای استپین می‌گیرد که کمتر شناخته شده است. او در کمپین ۲۰۱۶ دستیار سیاسی بود و بعد مدیر سیاسی کاخ سفید شد. 

آقای پارسکیل اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۸ به مدیریت کمپین دوم انتخاباتی آقای ترامپ منصوب شد، و بر عملیات پیچیده و موثر دیجیتالی کمپین طی انتخابات سال ۲۰۱۶ نظارت داشت.

او که متحد جرد کوشنر است، برای مدتها مورد وثوق رییس جمهور بود اما به نظر می‌رسد که تلاقی وقایع اخیر و روابط او با دیگر کارکنان کمپین به ضرر او تمام شده باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه مه، او توییت کرد که در تلاش برای انتخاب دوباره ترامپ، آماده است تا «کمپین جنگجویانه» به نام «ستاره مرگ» را آغاز کند و استراتژی چند رسانهای رییس‌جمهور را با ایستگاهی به اندازه «ماه» و ساخته «یک امپراطوری شرور» مقایسه کرد که می‌خواهد سیاره‌های صلح‌طلب دیگر را نابود کند . 

آقای پارسکیل بعدا در گردهمایی تالسا بازگشت رییس جمهور را به مسیر کمپین ستود و گفت که حامیان متقاضی بیش از یک میلیون بلیط شدهاند.

اما در نهایت، تنها دو سوم محل گردهمایی پر شد و ناگزیر مراسم  لغو شد، و بنا به گزارش‌ها این مسئله موجب عصبانیت رییس جمهور شد. 

جایگاه پارسکیل  آنقدر ارتقا یافته بود که منابع حزب دموکرات شخصا سراغ او می رفتند. یکی از کارکنان کمپین تنها چند هفته پیش گفت: «او در محدوده ترامپ، شخصا به یک برند تبدیل شده است.» 

همزمان با هزینه ۳۲۵ هزار دلاری کمپین بر آگهی تبلیغاتی شرکت آقای پارسکیل، این شرکت مشاوره موسوم به نام «پارسکیل استراتژیز»، همواره در صفحه فیسبوک او نشان داده میشد، این شرکت همچنین دهها میلیون دلار برای ارائه خدمات از زمان شروع فعالیت‌های انتخابات دوباره، از کمپین پول گرفته است. 

حتی ثروت شخصی آقای پارسکیل نیز موضوع حمله تبلیغاتی یک گروه جمهوریخواه ضد ترامپ، بنام پروژه لینکلن بود، که گفت پارسکیل ضمن ثروتمند شدن از قبل کار برای تیم ترامپ، «از یک ورشکسته به مردی تبدیل شده که ترامپ بدون او قادر به ادامه نیست.» 

پارسکیل در توییتی نوشت:‌ برای تقریبا سه سال مشغول ساختن یک کمپین جنگجویان به نام «ستاره مرگ»‌بودیم. این کمپین از هر سو در حال شلیک کردن است. داده، دیجیتال، تلویزیون، نیروهای کمکی، ائتلاف‌ها، و غیره. تا چند روز دیگر، دکمه شلیک را برای اولین بار فشار میدهیم. 

به نظر می‌رسد که آقای ترامپ خوشبین است که چگونه کمپینش تحت مدیریت جدید تکان خواهد خورد. در اعلان مربوط به برکناری آقای پارسکیل، تلویحا پیش بینی شده که این انتخابات «بسیار آسان‌تر» از انتخابات سال ۲۰۱۶ است، زیرا ارقام ما در نظرسنجی ها در حال افزایش است، اقتصاد درحال بهبود است، واکسن و درمان در راه است، و آمریکاییها به دنبال خیابان و جوامع امن هستند!»

اما در واقع، آقای ترامپ در نظرسنجی‌ها بسیار عقبتر از بایدن است. بایدن در نظرسنجیها در ایالتهایی که چهار سال پیش حتی برای ترامپ چندان رقابتی هم نبود، یا با ترامپ برابر است و یا از او سبقت گرفته است. 

© The Independent