ناپدید شدن پدر پویا بختیاری در جزیره کیش

احتمال بازداشت منوچهر بختیاری از سوی نیروهای امنیتی وجود دارد

پوریا بختیاری از کشته‌شدگان تظاهران آبان ۹۸ ایران در کنار پدرش - عکس از شبکه‌های اجتماعی

خانواده پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸ در ایران، نسبت به احتمال بازداشت منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری ابراز نگرانی کردند. 

به گفته برادر منوچهر بختیاری، روز گذشته منوچهر و همسرش در تماسی تلفنی اعلام کردند در فرودگاه کیش منتظر پرواز ساعت هشت برای حرکت به سوی تهران هستند. اما اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد به خانواده بختیاری گفته او در کیش وارد هواپیما نشده و در بین مسافران پرواز نبوده است.

در روزهای گذشته ویدیوهایی در فضای مجازی پخش شد که نشان می‌داد منوچهر بختیاری در کنار خلیج‌فارس پرچم‌های شیروخورشید را میان مردم توزیع می‌کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه‌های گذشته پویش پرچم شیر و خورشید با نام منوچهر بختیاری گره خورده بود.

پویشی که سعی داشت پرچم شیر و خورشید را به عنوان پرچم اصلی ایران معرفی کند. 

پدر پویا بختیاری با انتشار تصویری از خودش و پرچم شیر و خورشید، در اینستاگرام، از مردم خواسته بود که به ایران فکر کنند و‌ ایرانی بیاندیشند.

این اولین‌بار نیست که خبری درباره برخوردهای امنیتی و پلیسی با پدر پویا بختیاری منتشر می‌شود. منوچهر بختیاری پس از کشته شدن فرزندش در اعتراضات خونین ۹۸ بارها خشم خود را نسبت به حاکمیت ابراز کرده بود.

چهل روز پس از کشته شدن پویا بختیاری خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی خبر از بازداشت اعضای خانواده پویا داد. این خبرگزاری از قول یک «منبع آگاه» این خبر را اعلام کرده و خانواده پویا بختیاری را به تشویق «کشته سازی» و  «اقدام مسلحانه علیه مردم» متهم کرده بود. 

در واکنش به بازداشت پدر پویا بختیاری، مایک پومپئو در توئیتی نوشت: «ایالات متحده آمریکا قویا بازداشت والدین بختیاری را تقبیح می‌کند و خواستار آزادی فوری آنهاست».

پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، خانواده آقای بختیاری را «ضدانقلاب» توصیف کرده بود و گفته بود که کاری به این که آن‌ها خانواده چه کسی هستند نداریم.

 اسماعیلی گفته بود، برپایی مراسم چهلم پویا بختیاری مصداق «اقدام علیه امنیت ملی» است.

بیشتر از