پیچیدگی سفر از بریتانیا به مقصد اتحادیه اروپا

مسافران بریتانیایی با هزینه‌های بالا و موجی از مقررات روبه‌رو می‌شوند

مسافران فرودگاه هیتروی لندن - DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

دولت بریتانیا تایید کرده که با پایان دوره انتقالی برگزیت  مسافران بریتانیایی با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد.

وعده این که کارت بیمه بهداشتی اروپایی شهروندان بریتانیایی (اتیک) به قوت خود باقی خواهد ماند، ملغی شده که به معنی این است که مبلغ بیمه مسافرتی بریتانیایی‌ها به شدت افزایش خواهد یافت. 

از بریتانیایی‌هایی که به اتحادیه اروپا سفر می‌کنند خواسته شده تا تاریخ انقضای گذرنامه‌هایشان را کنترل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به رانندگان خودروها گفته شده احتمال دارد از آن‌ها گواهینامه رانندگی بین‌المللی و بیمه‌های مضاعف خواسته شود. 

صاحبان حیوانات خانگی که قصد دارند حیوانات‌شان را از آغاز سال ۲۰۲۱ با خود به همراه ببرند باید از آغاز سپتامبر امسال در این مورد اقدام کنند. به همین گونه، تعرفه آزاد روی استفاده از تلفن همراه نیز برای بریتانیایی‌ها ملغی خواهد شد.  

دولت یک کارزار اطلاعاتی راه‌اندازی کرده که نشان می‌دهد اطمینان خاطرهایی که در گذشته درمورد برگزیت داده بود، ملغی شده است.

از زمان رفراندم عضویت در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، دولت بریتانیا بارها گفته است درنظر دارد یک توافق دوجانبه (با اتحادیه اروپا) را جایگزین بیمه بهداشت کنونی (اتیک) کند.

اما این طرح ملغی شده است و در عوض آن مسافران بریتانیایی باید مخارج هرگونه درمان پزشکی در کشورهای اتحادیه اروپا و نیز ایسلند، لیختن‌اشتاین و سوییس را شخصا و به طور کامل تقبل کنند. 

این امر هزینه بیمه مسافرت را به ویژه برای سالمندان و بیماران افزایش خواهد داد.

دولت بریتانیا می‌گوید: «بسیار مهم است که اگر گرفتار بیماری هستید (پیش از سفر) بیمه مسافرتی با شرایط مناسب خریداری کنید. این به دلیل آن است که طرح بیمه اتیک بیماری پیش‌زمینه‌ای را نیز شامل می‌شد که بسیاری از بیمه‌های مسافرتی آن را پوشش نمی‌دهند.»

در حال حاضر بسیاری افراد با بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای، برای سفر به اروپا بیمه بهداشتی دیگری ابتیاع نمی‌کنند زیرا می‌دانند مشمول درمان ارزان در اروپا هستند.

از آن گذشته، در حال حاضر گذرنامه بریتانیایی برای سفر در سراسر اتحادیه اروپا تا تاریخ انقضای آن معتبر است.

اما از روز اول ژانویه ۲۰۱۷، گذرنامه بریتانیایی‌ها باید دست‌کم شش ماه اعتبار داشته و دیرتر از نه سال و شش ماه پیش از آن صادر نشده باشد. 

هجوم مردم برای تجدید گذرنامه‌هایشان به تقاضاهایی که در جریان شیوع ویروس کرونا انباشته شده، افزوده است.

دولت به مقررات رانندگی در اتحادیه اروپا به روشنی اشاره نکرده است. در متن این توصیه نامه آمده است: «ممکن است از روز اول ژانویه به مدارک بیشتری احتیاج داشته باشید.

ممکن است برای رانندگی در برخی کشورها به گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی (آی دی پی) نیاز داشته باشید.

اگر با اتومبیل خودتان رانندگی می‌کنید احتمالا به کارت سبز یا بیمه‌نامه معتبر و آرم جی بی (بریتانیای کبیر) نیاز داشته باشید.»

مقررات مربوط به حیوانات خانگی آن قدر بیچیده است که نورمن اسمیت، دست‌یار سردبیرسیاسی بی‌بی‌سی گفت: «به عنوان صاحب سگ، این مقررات به نظرم آن‌قدر مفصل و بی‌معنی است که أصلا رهایش می‌کنید.» 

او در برنامه «تودی» بی‌بی‌سی گفت: «باید به حیوان خانگی‌تان واکسن هاری بزنید. بعد باید یک ماه بعد برای آزمایش خون برگردید و نتیجه آن را به یک آزمایشگاه در اتحادیه اروپا بفرستید.

دام‌پزشک آن‌ها، سپس، نظر تایید خود را به بریتانیا اطلاع می‌دهد و پس از آن باید سه ماه دیگر صبر کنید تا بتوانید حیوانتان را به اروپا ببرید. 

تنها می‌توانم فکر کنم: حیوانات خانگی بریتانیا، می‌توانید با «دوردوین» (منطقه‌ای در فرانسه) وداع کنید.»

هزینه استفاده از تلفن‌های همراه احتمالا به شدت افزایش خواهد یافت زیرا بریتانیایی‌ها دیگر مشمول مقررات «قیمت یکسان برای تلفن‌های راه دور و محلی» اتحادیه اروپا نخواهند بود.

© The Independent

بیشتر از سفر