نگرانی از احتمال ابتلای نرگس محمدی به کرونا

این فعال حقوق بشر به ۱۶ سال حبس محکوم شده است

نرگس محمدی فعال حقوق بشر- عکس از شبکه‌های اجتماعی

تقی رحمانی فعال سیاسی، از احتمال ابتلای همسرش نرگس محمدی فعال حقوق بشر به ویروس کرونا در زندان ابراز نگرانی کرد. وی انجام آزمایش کرونا را «الزامی» دانسته است.

آقای رحمانی در بخشی از توییت خود آورده که اگر مقام‌های زندان «ناتوان» از انجام آزمایش کرونا هستند با دادن مرخصی این امکان را به خانواده بدهند تا خودشان مراقبت کنند.

تقی رحمانی سه‌شنبه گذشته نیز در صفحه توییتر خود نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده بود و از احتمال ابتلای خانم محمدی و ۶ زندانی دیگر به کرونا خبر داده بود. وی در توییت خود نوشته بود که آنها «دچار بی حالی مفرط، بدن‌درد شدید و از دست دادن حس بویایی شده‌اند.»

نرگس محمدی زندانی سیاسی به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. خانم محمدی که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴ در زندان است، دی ماه سال گذشته از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

با اوج گرفتن بحران کرونا در ایران طی ماه‌های گذشته، بسیاری از خانواده‌های زندانیان سیاسی و امنیتی با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، نگرانی خود از وضعیت سخت زندانیان ابراز کرده بودند. آنها خواستار اعطای مرخصی و یا آزادی این زندانیان بودند. 

همچنین سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشری، مثل عفوبین‌الملل و گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار رسیدگی فوری مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران به وضعیت زندانیان شده بودند.

بیشتر از