آمار مرگ کرونا در تهران بیش از همه کشور است

مدیرعامل بهشت‌زهرای تهران می‌گوید وضعیت تهران بحرانی خواهد شد

مقام‌های سیاسی ایران وقوع موج دوم کرونا را قبول ندارند- ایسنا

سعید خال، مدیرعامل بزرگترین گورستان شهر تهران می‌گوید، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهر قابل مقایسه با بقیه کشور نیست.

او گفته است که در ۷۵ روز گذشته آمار و ارقام فوتی‌ها «بی‌سابقه» بوده است: « این آمارها، نگران‌کننده است حتی اعداد و ارقامی که شاهد هستیم در ۷۵ روز گذشته بی‌سابقه بوده است و اگر رعایت نشود، تهران به شرایط سخت باز خواهد گشت و این چیزی نیست جز زحمت برای کادر درمان؛ آرامستان‌های سراسر کشور شرایط خاصی دارند و اعداد و ارقامی که در تهران وجود دارد، قابل قیاس با کل کشور نیست.»

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران که ظهر دیروز منتشر شده است، ۱۶۳ نفر از ایرانیان طی ۲۴ ساعت جانشان را از دست داده‌اند. این بالاترین رقم فوتی‌های ناشی از این بیماری در محدوده زمانی ۲۴ ساعته از ابتدای همه‌گیری کرونا در ایران بوده است.

روند ابتلا و فوت ناشی از کرونا پس از اعمال مقررات بهداشتی از فروردین‌ماه نزولی شد و تعداد افراد درگذشته برای چند هفته به زیر ۴۰ مرگ در یک روز هم کاهش یافت.

این روند با حذف محدودیت‌ها از هفته پایانی اردیبهشت و بازگرداندن کارمندان به سر کار و بازگشایی اماکن مذهبی مجدداً صعودی شد و امروز به رقم ۱۶۳ کشته در یک روز رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های سیاسی ایران وقوع موج دوم کرونا را قبول ندارند. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران روز گذشته گفته است که «ما هنوز وضعیت فعلی را موج دوم تلقی نمی‌کنیم. الآن (شمار) فوتی‌ها سه‌رقمی شده است. زمانی که تعداد فوتی‌ها دورقمی شده بود، در حال برنامه‌ریزی برای رساندن تعداد فوتی‌ها به زیر ۱۰ بودیم.»

این صحبت‌های مقام‌های بلندپایه سیاسی و بهداشتی در ایران در تقابل با نظر پزشکان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است که به قطعیت از وقوع پرقدرت‌ موج دوم کرونا در کشور خبر می‌دهند و خواستار اعمال مقررات سختگیرانه شده‌اند.

بیشتر از