جزیره بالی از شهریور به روی گردشگران باز می‌شود

مراسم عظیم شکرگذاری در بالی در آستانه بازگشایی جزیره بر روی گردشگران

-Antara Foto/Nyoman Hendra Wibowo/ via REUTERS

مردم بالی همزمان با بازگشایی این جزیره تفریحی پس از ماه‌ها تعطیلی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، مراسم دعا و شکرگذاری به جای آوردند.

بیش از یک هزار نفر از مردم با حضور در معبد هندو بساکیح در شهر کارانگاسم، به خاطر عبور این جزیره از بحران کووید-۱۹ به شکرگذاری پرداخته و آغاز دوره «عادی جدید» را به یکدیگر تبریک گفتند.

بالی در حدود ۱۸۵۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده و در اثر این بیماری تا کنون ۲۰ تن کشته داده است. این در حالی است که مجمع‌الجزایر اندونزی از اوایل ماه مارس تا کنون، در مجموع بیش از ۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر مبتلا و ۳ هزار و ۱۷۱ تن کشته داشته است.

طبق اعلام دوا مید ایندرا، استاندار بالی، قرار است ورود گردشگران داخلی به این جزیره آسیایی دوست داشتنی به تدریج در طول این ماه امکان‌پذیر شود اما به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا «تدابیر شدید بهداشتی» در نظر گرفته شده است.

دولت محلی در نظر دارد ورود گردش‌گران خارجی به این جزیره را در ماه سپتامبر مجاز اعلام کند.

گردشگری در بالی منبع اصلی درآمد مردم محسوب می‌شود و محدودیت‌های کرونایی به اقتصاد منطقه آسیب رسانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به اطلاعات سازمان آمار بالی، نرخ اقامت در هتل‌های ستاره‌دار این جزیره در ماه می به نزدیکی دو درصد سقوط کرده، که نسبت به نرخ ۶۲ درصدی ماه دسامبر، قبل از شروع همه‌گیری ویروس، و نرخ ۵۱ درصدی ماه می سال گذشته، بسیار پایین است.

به گفته رابین تسلار، شهروند هلندی مقیم این جزیره، در مراسم دعاخوانی بساکیح «من بهترین‌ها را برای بالی آرزو می‌کنم... امیدوارم تمام گردشگرانی که به بالی می‌آیند و همه مردم دوباره شاد و سلامت باشند.»

یوگا ایوارا، مقام مسئول امور میزبانی، می‌گوید کسب و کارهای وابسته به گردشگری با اجرای سیاست‌های بهداشتی، خود را برای بازگشایی جزیره آماده می‌کنند. هدف این است که با بهبود سیاست‌ها، شرایط هر چه بهتری برای زمان بازگشایی جزیره بر روی گردش‌گران خارجی فراهم باشد.

رویترز

بیشتر از جهان