بریتانیا در تدارک انجام بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون آنفلوانزا

این برنامه واکسیناسیون عمومی در تاریخ بریتانیا بی‌سابقه است

امسال گروه‌های بیشتری از مردم در طبقه‌بندی «آسیب‌پذیر» قرار می‌گیرند تا واجد شرایط  دریافت واکسن رایگان شوند.- PIXABAY

بنا به هشدار رئیس سیستم سلامت ملی انگلستان، زمستان امسال باید بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون آنفلوانزا در این کشور اجرا شود.

در شرایطی که مراکز خدمات درمانی خود را برای موج دوم احتمالی ویروس کرونا آماده می‌کنند، مسئولان نظام پزشکی انگلستان (NHS) هشدار داده‌اند که زیاد شدن بیماران کووید-۱۹ همزمان با فصل آنفلوانزا ممکن است خدمات درمانی را دچار مشکلات جدی کند.

سر سایمون استیونز، در گفت‌وگویی در برنامه اندرو مار بی‌بی‌سی ضمن اشاره به این که NHS خودش را برای بازگشت ویروس در فصل زمستان آماده می‌کند، گفت: «به نظرم لازم است خود را برای بزرگ‌ترین فصل واکسیناسیون آنفلوانزا آماده کنیم.»

در حال حاضر، NHS برای سالمندان، کودکان مهدکودکها و کسانی که به بیماری‌هایی چون آسم دچار هستند، واکسن آنفلوانزا را رایگان تزریق می‌کند.

شرکت‌های دیگر، نظیر داروخانه بوتس، خدمات واکسن را به صورت پولی ارائه می‌دهند.

گروه‌هایی چون دانشکده سلطنتی پزشکان و نیز رهبر حزب کارگر تمام افراد بالای ۵۰ سال را دعوت کرده‌اند که امسال از واکسن آنفلوانزای رایگان NHS استفاده کنند.

گروه علمی «Sage» که در پیوند با کووید-۱۹ به دولت مشاوره می‌دهد، اوایل امسال همگان را به زدن واکسن توصیه کرد. اما به نظر می‌رسد که این کار بیش از حد دشوار باشد.

دولت هفته پیش اعلام کرد که به منظور حفاظت از نظام خدمات درمانی کشور، طیف واجدین شرایط واکسن رایگان NHS را وسیع‌تر می‌کند. اما هنوز معلوم نیست چه کسانی به مجموعه واجدین شرایط اضافه خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت در تدارک افزایش ظرفیت ذخیره واکسن، سفارش خرید واکسن بیشتر را قبلا انجام داده است.

هیأت وزرا نیز می‌خواهد امسال گروه‌های بیشتری از مردم در طبقه‌بندی «آسیب‌پذیر» قرار گیرند تا واجد شرایط واکسن رایگان شوند.

برنامه واکسیناسیونی به این بزرگی، می‌تواند تعهدی عظیم برای دولت بریتانیا باشد. حتی واکسن زدن تمام سالمندان بالای ۵۰ سال در بریتانیا یعنی ۱۰ میلیون واحد (dose) بیشتر.

سر سایمون همچنین هشدار داد که تا زمستان امسال یک «سرویس آزمایش و ردگیری بسیار جدی» باید تهیه شود تا بیمارستان‌ها بتوانند پیشاپیش از تعداد موارد ابتلا در حوزه خود مطلع شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان