رسوایی جنسی در هتل قرنطینه مسافران در استرالیا

اتهامات دیگر شامل ناکارآمدی ساختاری برای ارائه آموزش لازم و تجهیزات محافظت شخصی برای ماموران امنیتی پیمان‌کار است

‌دنیل اندروز، نخست وزیر استان ویکتوریا - DAVID GRAY / AFP

به دنبال اوج‌گیری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ارتباط با نقض پروتکل‌های بهداشتی، از جمله گزارش‌ها درباره ارتباط جنسی پیمان‌کاران خصوصی با مسافران تحت قرنطینه، استان ویکتوریا در استرالیا از استعلام تحقیقات قضایی درباره مدیریت این هتل‌ها خبر داد.

مهمانان هتل‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا که منجر به صدها مورد ابتلای به کووید۱۹ شدند، مسافران بازگشتی‌ای بودند که می‌بایستی ۱۴ روز در قرنطینه می‌ماندند.

‌دنیل اندروز، نخست وزیر استان ویکتوریا در حالی از استعلام ۱۰۶ میلیون پوند خبر داده که دولت در حال مواجهه با بازرسی و تحقیق است درباره آن چه که منجر به قرنطینه ۳۰۰ هزار نفر از مردم ملبورن شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتهامات دیگر از جمله شامل ناکارآمدی ساختاری برای ارائه آموزش لازم و تجهیزات محافظت شخصی برای ماموران امنیتی پیمان‌کار است. هم‌چنین خانواده‌ها در این هتل‌ها اجازه حرکت بین اتاق‌ها را داشتند.

آقای اندروز گفت در عین حال مواردی از معاشرت‌هایغیرقانونی میان کارکنان گزارش شده است، مانند استفاده از فندک یا اتومبیل مشترک.

او در بیانیه‌ای گفت:‌ «به وضوح مشخص است که آن چه در این‌ جا رخ داده  کاملا غیرقابل قبول است و ما باید دقیقا بدانیم که چه اتفاقی افتاده است.»

لیزا نویل، وزیر خدمات امور اضطراری استان به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: «عصبانی هستم، چه مقصر افراد باشند و چه شرکت‌هایی که مساله را به اندازه کافی جدی نگرفتند و ما شاهد انتشار ویروس هستیم. فکر می‌کنم این‌ها مردم ویکتوریا را ناامید کردند.»

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفت در صورت صحت، اتهام مربوط به هم‌خوابگی ماموران امنیتی با مهمانان هتل در دوران قرنطینه، امری «کاملا و بی‌نهایت غیرقابل قبول» است.

او در گفت‌وگو با کانال هفت گفت که مسؤولان استان ترغیب می‌شوند که نهایت مجازات را برای آنان در نظر بگیرند و افزود: «دو مورد است که در آن‌ها تخلفات فاحش و پیامدهای چشم‌گیر وجود دارد.»

به گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی استرالیا، روز جمعه ۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان ویکتوریا شناسایی شد و به این ترتیب شمار کلی موارد ابتلا در این استان به دو هزار و  ۳۶۸ نفر رسید.

عملیات هدف‌مند تست‌گیری گسترده برای شناسایی و شکستن چرخه انتقال ویروس در جامعه، در ده حومه ملبورن راه‌اندازی شده است.