هواپیمایی امارات به ۶۵۰ هزار مسافر بیش از نیم میلیارد پوند پول بلیت را بازگرداند

در دو ماه آینده به نیم میلیون مسافر دیگر هزینه بلیت‌های لغو شده، بازگردانده می‌شود

هواپیمایی امارات در حدود ۲ ماه بیش از نیم میلیارد پوند به مسافرانی که پروازهای‌شان به دلیل کرونا لغو شد،‌پرداخت کرده است-KARIM SAHIB / AFP

هواپیمایی امارات روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حدود ۶۵۰ هزار مورد بازپرداخت پول بلیت به ارزش حدود ۱.۹ میلیارد درهم (۵۱۷ میلیون پوند) در دو ماه گذشته داشته ‌است.

این شرکت هواپیمایی هم‌چون سایر خطوط هوایی، به دلیل شیوع ویروس کرونا، با کمبود مسافر مواجه شد و مسیرهای پروازی و تعداد پروازهایش را کاهش داد. 

به گفته عدنان کاظم، مدیر تجاری خطوط هوایی امارات، این شرکت در دو ماه آینده ۵۰۰ هزار مورد بازپرداخت دیگر را انجام خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با اعمال قوانین محدودیت پرواز از سوی امارات متحده عربی، هواپیمایی امارات اواخر ماه مارس پروازهایش را تعلیق کرد. اوایل ماه آوریل پروازهای این شرکت هوایی به مقاصدی بسیار محدود از سرگرفته شد. ۲۱ ماه مه، پروازهای عادی امارات به ۹ مقصد به حالت عادی برگشت و تا ۱۵ ژوئن پروازها به ۲۹ مقصد از سرگرفته شد.

درحالی‌که ورود به امارات متحده عربی مجاز نبود، مسافرانی که از آسیا به اروپا و یا از استرالیا به اروپا می‌رفتند، می‌توانستند از طریق دوبی ترانزیت داشته باشند.

امارات یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیاست که پروازهایی با مسافت طولانی دارد. این شرکت هواپیمایی هفته آخر ژوئن هواپیمای A380 اعلام کرد که سوپرجامبو که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافری دنیاست را به خدمت برمی‌گرداند. این هواپیما در مسیرهای دوبی به فرودگاه هیتروی لندن و دوبی به پاریس از ۱۵ جولای پرواز خواهند داشت.

با بازگردانده شدن این هواپیمای غول‌پیکر مسافربری شرکت امارات، به نظر می‌رسد که محدودیت‌های مسافرتی دوبی کاهش یافته‌است.

بیشتر از جهان