مصرف مقدار زیاد کافئین جان مرد ۳۶ ساله را گرفت

زنان باردار بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز کافئین مصرف نکنند

بعضی نوشیدنی‌های انرژی‌زا در هر ۲۵۰ میلی‌لیتر ۸۰ میلی‌گرم کافئین دارند - Lisa Lake/Getty Images for Roc Nation/AFP

شواهد نشان می‌دهد که مردی بر اثر مصرف بیش از حد کافئین جانش را از دست داده است.

پنجم دسامبر ۲۰۱۹ لوکاس سندلوسکی، ۳۵ ساله در حالی که در اتاقش در آپارتمان مشترکی در خیابان اسکوتنی پیتربرو افتاده بود پیدا شد. مادر او که نگرانش بود با یکی از هم‌خانه‌هایش تماس گرفته و حال پسرش را جویا شده‌بود.

سین هورستید، دستیار پزشکی قانونی کمبریج‌شایر در این باره گفت: «اتاقش بسیار به‌هم ریخته بود و ظرف‌های آشامیدنی روی زمین افتاده بود.» اما معلوم نیست که که او چطور کافئین مصرف کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سندلوسکی که جوشکار و اهل لهستان بود، در حالی پیدا شد که میزان کافئین در خونش ۲۸۲ میکروگرم در هر میلی‌لیتر خون بود. مطالعاتی که در هانتینگتون صورت گرفته نشان می‌دهد هر میزانی بیش از ۸۰ میکروگرم کافئین در میلی‌گرم خون می‌توان مرگ‌بار باشد.

براساس اعلام خدمات درمانی ملی بریتانیا، بعضی نوشیدنی‌های انرژی‌زا در هر ۲۵۰ میلی‌لیتر ۸۰ میلی‌گرم کافئین دارند. خدمات درمانی پیشنهاد می‌کند که زنان باردار بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز کافئین مصرف نکنند – این میزان کافئین معادل حدود دو فنجان قهوه فوری است.

آقای هورستید درباره این روی‌داد ناگوار که برای لوکاس سندلوسکی پیش‌آمد گفت: «او در خانه‌اش فوت کرده‌بود. روشن نیست که چطور یا با چه ابزارهایی این فرد میزان قابل‌توجهی کافئین مصرف کرده، اما مسمومیت کافئین دلیل مرگ او بوده‌است.

مرگ او نتیجه ناخواسته یک اقدام عمدی بود. او به عمد مقدار زیاد و مرگ‌بار کافئین مصرف کرده اما من معتقدم که چنین نتیجه‌ای عمدی نبوده است.»

او گفت که هیچ مدرکی مبنی بر این که آقای سندلوسکی قصد داشته به زندگی‌اش پایان دهد وجود ندارد و هیچ یادداشت خودکشی هم نیست. آقای سندلوسکی حدود یک صبح ۵ دسامبر به خانه برگشته و شنیده شده که تا حدود هفت صبح با تلفن صحبت می‌کرده‌است.

«دست‌کم این طور به نظر می‌رسید که او با تلفن صحبت می‌کند چون داد می‌زد و بلند صحبت می‌کرد. بعدازظهر آن روز، یکی از هم‌خانه‌ها پیامی از فیس‌بوک مادر لوکاس دریافت کرد که از او می‌خواست اتاقش را چک کند چون با او تماس گرفته و پاسخ نداده‌بود. هم‌خانه لوکاس به اتاقش رفته و متوجه شده که او مرده و با پلیس تماس گرفته‌است.»

آقای هورستید می‌گوید: «آقای سندلوسکی روی زمین افتاده بود. صورتش روی زمین بود و کف اتاقش پر از ظرف‌های خالی نوشیدنی بود. پلیس هیچ اثری از جراحت مشاهده نکرده‌است.»

دستیار پزشکی قانونی کمبریج‌شایر افزود: «یکی از هم‌خانه‌هایش گفته که او به طور مکرر مقدار زیادی الکل مصرف می‌کرده ‌است.» آزمایش‌ها نشان داده که میزان الکل خون او هنگام مرگ  ۱۱۲ میلی‌گرم الکل در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر بوده‌است.

آقای هورستید ادامه می‌دهد: «او کمی بیش از حد مجاز نوشیدن الکل برای رانندگی (۸۰ میلی‌گرم) الکل در خونش داشته که سطح خفیفی از مسمومیت است.»

دستیار پزشکی قانونی کمبریج‌شایر با خانواده آقای سندلوسکی ابراز هم‌دردی کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان