وقوع حریق در یک مرکز درمانی در خیابان شریعتی

«هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست»

تصاویری که خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی و همچنین در فضای مجازی منتشر شده خبر از انفجاری در محدوده تجریش در شمال تهران می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا در توضیح این انفجار در شمال تهران نوشت: « در اثر این انفجار که در حال حاضر منشأ نامشخصی دارد، در منطقه تجریش دودی به هوا بلند شده است.»

یک کاربر توییتر نوشت: «صدای انفجار بزرگی از بیمارستان سینا اطهر در محدوده خیابان شریعتی نرسیده به تجریش به گوش رسید و الان هم این بیمارستان داره توی آتیش می‌سوزه در حالی که مردم محلی می‌گن بیمار توی بیمارستان هست.»

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از وقوع حریق در یک مرکز کلینک درمانی در خیابان شریعتی خبر داد. 

به گفته وی در حال حاضر نیروها در حال جست‌وجو برای یافتن افراد هستند. آقای ملکی در مورد علت حادثه، ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: «هنوز علت حادثه مشخص نیست».

 پیمان صابریان، رییس مرکز اورژانس تهران نیز درباره علت این حادثه گفته: « ساعت ٢٠:۵۶ روز جاری وقوع حریق در یک کلینیک درمانی واقع در شریعتی، پایین‌تر از میدان قدس، درمانگاه سینا اطهر به سامانه ١١۵ اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله دو آمبولانس به محل اعزام شدند».

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خبر از کنترل حریق مرکز درمانی سینا اطهر داد. به گفته وی نیروهای آتش‌نشانی همچنان در حال جست‌وجو در طبقات و لکه‌گیری حریق هستند. 

معاون استاندار تهران، حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:« حریق اطفاء شد وآتش نشان ها حدود ۱۵ نفر از  پرسنل مرکز درمانی را از بالای پشت بام نجات دادند».
هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست.

برخی خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلگرامی از کشته شدن ۱۳ تا ۱۷ نفر در انفجار و آتش‌سوزی در شمال تهران خبر می‌دهند. آتش‌نشانی تهران هنوز آمار رسمی از کشته یا زخمی‌های این حادثه نداده است اما جلال ملکی، سخنگوی این سازمان علت حادثه را «انفجار کپسول گاز» خوانده است. رییس اورژانس تهران به شبکه خبر از کشته شدن چند نفر در این حادثه خبر داد اما آمار رسمی اعلام نکرد.
 گفته می‌شود مرکز تصویربرداری پزشکی (سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی) سینا اطهر در شمال تهران و در نزدیکی تجریش در خیابان شریعتی، یک مرکز درمانی چهار طبقه است و در آن علاوه بر تصویربرداری پزشکی، عمل‌های جراحی هم صورت می‌گرفته است.

یک بیمار که معمولا برای انجام ام آر آی و تصویربرداری به این مرکز مراجعه می کرده است به «ایندیپندنت فارسی» گفت:«این مرکز به دلیل مجهز بودن به بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه های تصویربرداری همیشه شلوغ و پرازدحام بوده و بیشتر مراجعان آن بیماران سرطانی بودند».                                                                                      

بیشتر از