آینه فضا‌نورد ناسا هنگام پیاده‌روی در فضا رها شد

آینه با سرعتی در حدود ۳۰ سانتی‌متر در ثانیه در فضا چرخید و دور شد

به گفته ناسا، یک فضانورد به طور اتفاقی آینه کوچکی را در فضا رها کرده است.

به گزارش این آژانس فضایی، فرمانده کریس کاسیدی در حالی آینه را از دست داد که برای کار روی باتری‌های ایستگاه عازم پیاده‌روی در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. آینه با سرعتی در حد ۳۰ سانتی‌متر در ثانیه در فضا چرخید و دور شد.

این شی حالا یکی از بی‌شمار زباله‌های فضایی است که در مدار زمین در گردش‌اند.

کاسیدی مدیریت پیاده‌روی‌های فضایی با باب بنکن را به عهده داشته و پیش از این با هیچ حادثه‌ای مواجه نبوده است. باب بنکن ماه گذشته از طریق فضاپیمای اسپیس‌اکس وارد ایستگاه فضایی شد.

به گزارش مرکز کنترل ناسا این آینه به دلیلی که روشن نیست از لباس فضایی کاسیدی جدا شد اما هیچ خطری برای فضانوردان، پیاده‌روی آن‌ها یا ایستگاه فضایی ایجاد نکرد.

فضانوردانی که به پیاده‌روی می‌روند آینه‌ای را روی مچ هردو دست خود می‌بندند تا دید بهتری هنگام فعالیت داشته باشند. ابعاد این آینه ۷ در ۱۲ سانتی‌متر و وزن آن با در نظر گرفتن بندش به ۵۰ گرم هم نمی‌رسد.

کاسیدی و باب بنکن، که بدون حادثه ناگواری به دنبالش می‌رفت، اولین پیاده‌روی از دست کم چهار پیاده‌روی را مدیریت می‌کرد که به جهت تعویض آخرین سری از باتری‌های قدیمی ایستگاه برنامه‌ریزی شده‌اند.

به گفته ناسا، این آزمایشگاه چرخنده فضایی پس از نصب شش باتری جدید لیتیوم یون می‌تواند تا پایان عمر مفیدش دوام بیاورد. این باتری‌های بزرگ و جعبه‌ای، که قوی‌تر و کارآمدتر از باتری‌های قدیمی نیکلی-هیدروژنی تعویضی‌اند، ایستگاه را در زمانی که در طرف شب زمین قرار می‌گیرد روشن نگه می‌دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عملیات تعویض باتری‌ها در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. فضانوردان قبلی آن زمان ۱۸ باتری لیتیوم یون را با باتری‌های قبلی جایگزین می‌کردند، که به لحاظ تعداد نصف آن‌ها می‌شد.

کاسیدی و بنکن هنوز باید شش باتری دیگر را نصب کنند تا کار تمام شود. کاری که با توجه به ابعاد باتری‌ها دشوار و سنگین است. هر باتری در حدود یک متر طول و یک متر عرض دارد و وزن آن به ۱۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

عملیات پیاده‌روی فضایی این دو فضانورد در طول ماه جولای ادامه داشته و پس از آن بنکن در ماه آگوست با کپسول «اژدهای اسپیس‌اکس» به زمین بازمی‌گردد.

بنکن و داگ هارلی به عنوان اولین مسافران فضاپیمای اسپیس‌اکس در پایان ماه می به تاریخ پیوستند.

پیاده‌روی فضایی مزبور هفتمین عملیات پیاده‌روی هردو فضانورد بود و هر یک سابقه بیش از ۳۰ ساعت حضور در خلاء فضایی را دارند.

گزارش بیش‌تر از سوی اسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از زندگی