انعام ۲۰ هزار دلاری برای امتناع از خدمت‌رسانی به مشتری بدون ماسک

انعام به صورت آن‌لاین برای این کارگر استارباکس جمع شده است

کوان در«گو فاند می» تأیید کرد:«تمامی این انعام‌ها به شعبه استارباکس محل کار لنین برده شده و مستقیما به او پرداخت خواهد شد.» -JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

یک کارگر استار باکس از خدمت‌رسانی به یک مشتری که ماسک نزده بود، امتناع کرد و پس از آن از طریق صفحه اینترنتی «گوفاند می»( شبکه جمع‌‌آوری کمک‌های مالی آنلاین) بیش از ۲۰ هزار دلار انعام دریافت کرد.

اوایل این هفته، «امبرلین ژیلز» از سن دیه‌گو، کالیفرنیا ،در صفحه فیسبوک، عکسی را از «لنین گوتیرز»، فروشنده/ گارسون (barista)  استارباکس، به اشتراک گذاشت و این کارمند را که به وی به دلیل ماسک نزدن در زمان همه‌گیری ویروس کرونا خدمتی ارائه نکرده، مورد سرزنش قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژیلز در توضیح آن عکس که از زمان انتشارش بیش از ۴۷ هزار بار بازنشر شده است، نوشت:« لنین (حال به هم زن) از استارباکس که از پذیرایی من امتناع کرد، چون من ماسک نزده بودم. دفعه دیگر منتظر پلیس می‌شوم و برگه معافیت پزشکی خواهم آورد.»

بعد از بارها دیده شدن این پست، هزاران نفر اما به جای ابراز دلداری با ژیلز، به دفاع از گوتیرز پرداختند.

در میان افرادی که به دفاع از تصمیم گوتیرز درباره پذیرایی نکردن از گیلز( که با بی‌احترامی به قوانین کشور، ماسک نزده بود) پرداختند، «مت کوان» با راه‌اندازی یک صفحه اینترنتی در «گوفاند می» از این کارمند استارباکس تشکر کرد.

کوان در توضیحی در«گو فاند می» نوشت:«جمع‌آوری کمک مالی برای لنین و تلاش قابل تقدیرش که موقع روبه روشدن با یک زن زورگو در حوزه‌اش، بر موضع خود ایستادگی کرد.»

از روز پنج شنبه که صفحه «جمع‌آوری کمک مالی دسته جمعی» توسط کوان برای کمک به گوتیرز با عنوان «جعبه انعام مجازی» معرفی شد، بیش از ۲۰ هزار دلار جمع آوری شده است. 

کوان در«گو فاند می» تأیید کرد:«تمامی این انعام‌ها به شعبه استارباکس محل کار لنین برده شده و مستقیما به او پرداخت خواهد شد.» 

روز چهارشنبه گوتیرز با ویدیویی در فیس‌بوک،  قدردانی‌اش را از «تمام محبت و حمایت‌ها» ابراز کرد.

گوتیرز قبل از آن که از فرصت استفاده کند و ماجرا را از زاویه دید خود به اشتراک بگذارد، گفت:«دیدن چنین اتفاق بزرگی در عرض چند دقیقه، بسیار امیدوارکننده و حیرت‌آور است.»

به گفته گوتیرز، وقتی که ژیل بدون ماسک وارد شد، او مشغول کار در ثبت سفارش‌ها بود. گوتیرز افزود:ر«وقتی از او پرسیدم که آیا ماسک صورت دارد، او پاسخ داد که به ماسک  نیازی ندارد و سپس به من بد وبیراه گفت و بقیه مشتریان را «گوسفند» خطاب کرد.

گوتیرزبه خاطر آورد که ژیل بعد از مدت کوتاهی برگشته و از او اسمش را سوال کرده بود، سپس از وی عکس گرفته و تهدید کرد که «با شرکت تماس می‌گیرم.»

گوتریز با تقدیر از کمک مالی که دریافت کرده بود، گفت که آنها به وی امکان دادند تا رویایش را برای رقصیدن و آموزش رقص به کودکان که با شروع ویروس کرونا معوق مانده بود، دوباره دنبال کند.

او در پایان افزود:«از اعماق قلبم از شما بسیار سپاسگزارم، خیلی عالی است که حالا می‌توانم رویاهایم را در مسیر رقصیدن بیشتر دنبال کنم. از همه شما برای این کمک، خیلی متشکرم.»

© The Independent

بیشتر از جهان