رونمایی اپل از به‌روز‌رسانی مهم «آی‌او‌اس۱۴» برای آیفون

این نسخه جدید امکانات بسیاری دارد، از جمله طراحی جدید صفحه اصلی و ویژگی‌هایی که به پیام‌رسان و سایر برنامک‌ها اضافه شده است

در مورد بارگذاری کردن و تاریخ به بازار آمدن آن سه پاسخ کوتاه وجود دارد: همین الآن، به زودی یا بعداً-Johannes EISELE / AFP

شرکت اپل از «آی‌اواس ۱۴» آخرین به روزرسانی مهم سیستم عامل گوشی آیفون رونمایی کرد.

این نسخه جدید امکانات بسیاری دارد، از جمله طراحی جدید صفحه اصلی و ویژگی‌هایی که به پیام‌رسان و سایر برنامک‌ها اضافه شده است.

ولی در مورد بارگذاری کردن و تاریخ به بازار آمدن آن سه پاسخ کوتاه وجود دارد: همین الآن، به زودی یا بعداً.

برنامه‌نویسان با بارگذاری مستقیم این نسخه از تارنمای اپل می‌توانند به این نسخه جدید دست یابند. کاربرانی که به عنوان برنامه‌نویس مجاز وارد صفحه کاربری خود شده و به حساب خود دسترسی داشته باشند، می‌توانند به صفحه بارگذاری بروند و خیلی راحت با مراجعه به بخش تنظیمات روزآوری نرم‌افزار شروع به نصب آن کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نسخه را با طی فرایندی که در اینترنت موجود است می‌توان از راه‌های غیرقانونی به دست آورد. اما این راه را توصیه نمی‌کنیم، چون نه تنها قوانین شرکت اپل را نقض می‌کند بلکه این نسخه اولیه نرم‌افزار خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای افزاره‌ای شود که آن را رویش نصب می‌کنید.

راه آسان‌تر و امن‌تر برای دسترسی به این نرم‌افزار این است که عضو برنامه عمومی «بتا»ی اپل شوید و از طریق آن ماه بعد به این نسخه دست پیدا کنید. می‌توانید همین الآن با مراجعه به صفحه اختصاصی اپل عضو آن شوید و هروقت نسخه جدید در دسترس عموم قرار گرفت از آنجا بارگذاری کنید.

ویژگی‌های جدید این نسخه از سیستم عامل برخی از اصلی‌ترین بخش‌های گوشی آیفون را تغییر می‌دهد، اما در ساختار پشتیبان آن تغییرات کمی ایجاد می‌کند، یعنی احتمال کمی وجود دارد که عضویت در آن برنامه عمومی «بتا» خطر خاصی برای گوشی یا اطلاعات ذخیره شده در آن ایجاد کند. هم‌چنین این برنامه عمومی بتا در این ماه زودتر باز می‌شود.

اگر می‌خواهید منتظر نسخه کامل‌تر باشید- که بی‌تردید امن‌ترین و بی‌دردسرترین راه دستیابی به نسخه جدید هم همین است- می‌شود تقریباً با اطمینان گفت که این نسخه همراه با گوشی جدید آیفون در ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

شرکت اپل تاریخ مشخصی برای به بازار دادن گوشی جدیدش اعلام نکرده و فقط گفته «پاییز پیش رو» این کار را خواهد کرد. اما نسخه‌های جدید سیستم‌ عامل این شرکت همواره طبق زمان‌بندی کاملاً ‌پیش‌بینی‌پذیری درست پیش از درآمدن گوشی جدید به بازار آمده است. در این صورت تقریباً با قاطعیت می‌توان انتظار داشت نسخه جدید آی‌او اس اواسط سپتامبر در دسترس عموم قرار گیرد.  

البته نسخه‌ جدید را فقط در صورتی می‌توانید از هر طریقی بگیرید که گوشی آیفون‌تان قادر به پشتیبانی از آن باشد. هریک از دستگاه‌های شرکت اپل از آیفون ۶اس به بعد و نیز آخرین مدل آی‌پاد لمسی از این نسخه جدید پشتیبانی می‌کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی