روزانه ۱۵۰ نفر در چین غرق می‌شوند

هفت دانش‌آموزی که می‌خواستند هم‌کلاسی‌شان را نجات دهند، غرق شدند

درس‌های شنای گروه‌محور و تحت نظارت برای کودکان در سنین مدرسه در کشورهای غربی، دلیل آمار پایین غرق شدن در این کشورها است-LIU JIN / AFP

به گفته رسانه ملی چین، هشت دانش آموز ابتدایی در رودخانه‌ای در جنوب غربی چین غرق شدند. بعد از افتادن یک کودک در آب سایرین در تلاش برای نجات او داخل رودخانه پریدند.

به گزارش تلوزیون سی‌سی‌تی‌وی، این کودکان عصر روز یکشنبه برای بازی به ساحل رودخانه «فو» رفته بودند و اجساد آنها روز دوشنبه، توسط مقامات پیدا شد.

آنها اهل میکسین شهر کوچکی نزدیک استان شیچوان که در حاشیه کلان شهر چون کینگ قرار گرفته بوده، و طبق گزارشات دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی محلی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه دلیل افتادن کودک اول داخل رودخانه نامشخص است، اما به گفته رسانه دولتی سایر دانش‌آموزان در تلاش برای نجات او از آب، غرق شده‌اند.

هواشناسی، بارندگی شدیدی را در این منطقه پیش بینی کرده بود، اما دقیقا معلوم نیست که آیا بارندگی دلیل این حادثه بوده یا خیر.

جزئیات بیشتری از این مرگ ها بلافاصله منتشر نشد.

طبق گزارش سازمان بهداشت و سلامت جهانی با عنوان «گزارشی بر غرق شدن» در سال ۲۰۱۴، یکی از عوامل اصلی مرگ در کودکان ۱ الی ۱۴ سال در چین، غرق شدگی است.

طبق آمار منتشر شده از وزارت بهداشت چین در سال ۲۰۱۶، در مجموع ۵۷ هزار نفر در سال یعنی بیشتر از ۱۵۰ نفر در روز در سراسر این کشور، غرق می شوند.

در سال ۲۰۱۸ مقاله ای در روزنامه «گلوبال تایمز»، «فقدان شدید آموزش شنا» در کشور و تعداد بالای مرگ و میر بر اثر غرق شدن، به باد انتقاد گرفت و پیشنهاد داد تا یاد گیری مهارت شنا برای کودکان در مدارس چین اجباری شود.

این مقاله می گوید:«درس‌های شنای گروه محور و تحت نظارت برای کودکان در سنین مدرسه در کشورهای غربی، دلیل آمار پایین غرق شدن در این کشورها است.»

© The Independent

بیشتر از جهان