تردید در مورد جسد قاضی منصوری

مقام‌های قضایی، مرگ قاضی منصوری را محرز نمی‌دانند و وکیل او نیز از «شبهه‌ناک» بودن مرگ می‌گوید

یکی از عکس‌هایی که خبرگزاری میزان از قاضی منصوری منتشر کرده است

وکیل غلامرضا منصوری می‌گوید، مرگ او برای مقام‌های قضائی ایران محرز نشده است و منتشرنشدن عکس جسد او سبب شده تا شبهاتی در مورد این رخداد در فضای مجازی ایجاد شود.

جسد غلامرضا منصوری، بازپرس، قاضی بازنشسته و متهم ردیف نهم پرونده فساد قوه قضائیه روز جمعه سی‌ام خرداد در هتلی در بخارست رومانی پیدا شد. او پیش از مرگ به مدت ۱۰ روز در این هتل اقامت داشت.

امیرحسین نجف‌پورثانی گفته است که شبهه در مورد مرگ این قاضی از شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و برخی کاربران با بررسی عکس‌هایی که از کیسه حمل جسد منتشر شده است می‌گویند که محتوای این کیسه چیزی غیر از «غیر از کالبد یک انسان» است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نیز صبح امروز با انتشار چند عکس که احتمالاً مربوط به روزهای آخر عمر غلامرضا منصوری است به این شبهات دامن زده است.

در این عکس‌ها، قاضی منصوری، هیکلی تنومند دارد و کاربران می‌گویند که محتوای جسد نمی‌تواند فردی با این جثه و وزن باشد.

آقای نجف‌پورثانی می‌گوید که از نظر او هم «عکس‌ها شک‌برانگیز و شبهه‌ناک هستند». او گفته که دلیل اصلی برای پدید آمدن این شبهات این است که «پلیس رومانی عکسی از چهره پس از فوت آقای منصوری را منتشر و اطلاع‌رسانی دقیق نکرد».

او گفته امروز با انتشار نتیجه کالبدشکافی آقای منصوری از سوی پلیس رومانی «بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گفته‌های وکیل آقای منصوری، او آخرین بار سه روز پیش از مرگ با وی تماس داشته است و در رابطه با زمان برگزاری دادگاه در رومانی صحبت کرده بودند.

او همچنین گفته که به دلیل منتشر نشدن عکس از جسد آقای منصوری، هویت و مرگ او برای مقام‌های قضائی و قاضی دادگاه اکبر طبری نیز محرز نشده و به همین دلیل قرار تعقیب و دستگیری او همچنان فعال مانده و موقوف نشده است: «قاضی بابایی به درستی گفته‌اند که این موضوع برای دادگاه محرز نشده است؛ چون از حیث قضایی یک نظر قضایی را اعلام کرده است. طبق قانون تا زمانی که مرگ محرز نشود، قاضی پرونده نظر نمی‌دهد و بعد از احراز آن، قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود».

بیشتر از