طغیان دوباره کرونا در ایران

ایمنی بیشتر نقاط ایران برابر کرونا تنها ۲۰ درصد است

اخبار حکایت از شدت‌گیری دوباره شیوع کرونا در ایران دارد. براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۹ نفرشان بستری شدند.

این رقم مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران را به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر می‌رساند. یعنی با توجه به این سرعت همه‌گیری احتمالا تا کم‌تر از ده روز دیگر شمار مبتلایان به کرونا در مملکت به ۲۰۰هزار نفر خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید.

این درحالی‌ست که استانهای خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. روز گذشته بود که نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفته بود که «یک‌سوم مبتلایان به کرونا در کشور در استان خوزستان زندگی می‌کنند».

امروز، سه‌شنبه ۲۷ خرداد ماه، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «اپیدمی کرونا رو به افزایش است و درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت‌ها و سختگیری‌های اجتماعی برای رعایت اصول بهداشتی به صورت هوشمند برگردد».

به گفته علی اکبر حق دوست نگرانی برای این است که متاسفانه وضعیت اپیدمی این بیماری برای مردم عادی شده است و بخش زیادی از مردم اصول بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری را را رعایت نمی کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم با بیان اینکه «ایمنی اکثر نقاط کشور در برابر کرونا، هنوز زیر ۲۰ درصد است» از احتمال وقوع موج بعدی شیوع کرونا در ایران خبر داد.

به گفته دکتر ملک‌زاده ،معاون تحقیقات وزارت بهداشت «بر اساس آمار رو به افزایش ابتلا و مرگ‌ها، احتمال وقوع موج دوم و حتی سوم کرونا در جهان و از جمله در ایران به طور جدی مطرح است و با هر موج، تلفات انسانی روی می دهد».

دکتر ملک‌زاده با اشاره به اینکه موج دوم شیوع همه‌ گیری بیماری های عفونی به آن معناست که پس از کاهش موارد جدید بیماری، تعداد مبتلایان دوباره افزایش پیدا کند، گفته: «موج های بعدی همه گیری کووید ۱۹ می تواند سخت ‌تر باشد و ممکن است، افزایش ابتلا در گروه های سنی یا جمعیتی خاص یا در مناطق بخصوصی در هر کشور یا مانند موج اول همه‌ گیری باشد».

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم هشدار داده که «وضعیت اپیدمی کرونا در کشور به هیچ وجه عادی نیست و اگر مردم رعایت نکنند، ویروس کرونا می تواند دقیقه ۹۰ گل بزند و ما را شکست دهد».

بیشتر از