یک سوم زنان از تنهایی در قرنطینه رنج می‌برند

طبق آمار زنان نسبت به مردان بیشتر احساس تنهایی می‌کنند

به گفته محققان تفاوت‌های جنسیتی مربوط به امور خانواده و پذیرش مسئولیت‌ها نقش مهمی را در حس تنهایی زنان ایفا می‌کند- JORGE GUERRERO / AFP

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از هر سه زن، یک نفر از معضل تنهایی در قرنطینه رنج می‌برد.

طبق یک تحقیق که توسط اقتصاد دانان دانشگاه اسکس صورت گرفته است، زنان در مدت  قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشکلات بیشتری درحوزه سلامت روان نسبت به مردان  تجربه می‌کنند.

برای مثال، تعداد افرادی که حداقل یک مورد اساسی مشکل روحی را گزارش می‌دادند، در زمان قرنطینه از ۷ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

برای زنان، این رقم از ۱۱ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

محققان گفتند که این تفاوت می‌تواند به دلیل مطالبات بیشتراز زنان در حوزه وظایف خانه داری و نگهداری فرزندان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مطالعه نشان می‌دهد که یک سوم زنان (۳۴ درصد) در طول قرنطینه گاهی اوقات احساس تنهایی کرده‌اند و ۱۱ درصد دیگر هم اغلب این احساس تنهایی را داشته‌اند.

 ۲۳ درصد مردان نیز گاهی اوقات احساس تنهایی را تجربه کرده‌اند و تنها ۶ درصد آنها اغلب این احساس تنهایی را داشته‌اند.

این تحقیقات بر اساس یک مصاحبه آنلاین توسط «مطالعات درازمدت خانواده» در بریتانیا انجام شده است.

این بررسی می‌گوید: «مطالعات اولیه در شروع همه گیری کوید-۱۹، به تاثیرات مخرب این بیماری بر سلامت ذهن، که مخصوصا در زنان آشکار است، دست یافته است.»

طبق این بررسی «با استفاده از داده‌های غنی، ما یافته مشابهی را در بریتانیا ثبت کردیم. ما به مطالعات موجود این نکته را هم اضافه کردیم که بیشتر شکاف‌های جنسی در زندگی، از طریق تفاوت‌های جنسی با عوامل اجتماعی تعریف شده و احساس تنهایی را افزایش می‌دهد. ما همچنین نشان دادیم که تفاوت‌های جنسیتی، دراستفاده از زمان مربوط به خانواده و پذیرش مسئولیت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند».

© The Independent

بیشتر از زندگی