رابرت دنیرو از مزیت سفید پوست بودنش سخن گفت

«من از امتیازات خاصی برخوردار بوده‌ام»

رابرت دنیرو
Robyn Beck / AFP

رابرت دنیرو راجع به شناخت مزیت‌های سفید پوست بودنش سخن گفت.

این بازیگر در گفت‌وگو با برنامه «تونایت شو» که با هنرمندی جیمی فالون برگزار می‌شود، به این نکته اشاره کرد که شش فرزندش ترکیبی از نژادها هستند.

دنیرو با اشاره به داشتن موقعیت‌های بیشتر به عنوان یک سفیدپوست، گفت:« تمام فرزندان من نیمه سیاهپوست هستند و غیر از این ندارم، اما حتی خود من از امتیازات خاصی برخوردار بودم که به نظر عادی می‌رسند.»

«وقتی مردم به فرزندان خود می‌گویند وقتی  پلیس تو را نگه داشت دستانت را آزاد کن، دستانت را روی فرمان ماشین نگه دار، هیچ حرکت ناگهانی نداشته باش، دستان خود را پایین نگیر، این کار را نکن، آدم وضعیت را درک می‌کند.»

این بازیگر ۷۶ ساله افزود:«این موضوع ترسناک است و باید تغییر کند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر گفت‌وگو را درمورد توحش پلیس و اعتراضاتی که در پی مرگ جورج فلوید در گرفت، ادامه داد.

آقای فلوید ماه گذشته بعد از آن که افسر پلیس، درک شووین، زانوی خود را حدود ۹ دقیقه روی گردن او فشار داد، کشته شد. آقای شووین به قتل درجه دو و قتل نفس متهم شده است.

دنیرو گفت: «کسی که به شخص دیگر به هر دلیلی غیر از دفاع شخصی یا دفاع از سایر مردم اطراف آسیب می‌زند، نباید این شغل را داشته باشد.»

این بازیگر دو فرزند از همسر قبلی خود، دیان ابوت، به نام‌های درنا (۴۸ ساله) و رافائل (۴۴ ساله) دارد.

پسرهای دوقلوی او، جولیان و آرون ۲۴ ساله، از شریک قبلی زندگی‌اش توکی اسمیت هستند، و یک پسر ۲۲ ساله به نام الیوت و یک دختر هشت ساله به نام هلن هم از همسر سابق دیگرش، گریس هایتاور دارد.

این بازیگر پیشتر در مصاحبه با مجله «پیپل» گفت که فرزندانش را درصورتی که خودشان بخواهند، به فعالیت در حرفه بازیگری تشویق خواهد کرد.

دنیرو در آن زمان گفت: «به فرزندانم می‌گویم اگر می‌خواهید بازیگر شوید، مادامی که خوشحال باشید، خوب است. خودتان را دست کم نگیرید. این مهمترین چیزی است که می‌گویم، خودتان را کمی به جلو هل بدهید و آنچه واقعا می‌خواهید انجام بدهید، به دست آورید. نترسید.»

او افزود:«مهم این است که راه خودشان را پیدا کنند.»

© The Independent

بیشتر از فیلم