ترکیه از یازدهم تیرماه میزبان مسافران تابستانی خواهد بود

ترکیه با در نظر گرفتن تدابیری در صدد احیای صنعت گردشگری است

بودروم یکی از زیباترین شهرهای ترکیه - عکس از goturkey

به گفته مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور از تاریخ یازدهم تیرماه آماده پذیرایی از گردشگران خارجی خواهد بود.

در سال‌های گذشته میزان استقبال گردشگران ایرانی برای سپری کردن ایام تعطیلات خود در ترکیه، افزایش چشم‌گیری داشته است. کنسرت‌‌هایی ایرانی که در فصل‌ها و مناسبات مختلف در این کشور برگزار می‌شوند، تنها یکی از دلایل انتخاب ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه است. 

ایرانیان برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت روادید نیستند و همین امر امکان سفر را برای ایرانیان هموارتر از باقی نقاط دنیا کرده است. 

 یکی از اصلی‌ترین درآمد‌های ترکیه از صنعت گردشگری تامین می‌شود که طی چند ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این صنعت دچار رکود شده است، اما حالا ترکیه با در نظر گرفتن تدابیری در صدد احیای این صنعت و رونق بخشی به مشاغل آسیب دیده این بخش است.

پیشتر مقامات این کشور اعلام کرده بودند که مرز‌های خود را دو هفته زودتر از این تاریخ به روی کشورهایی که شیوع ویروس کرونا را در کشورشان کنترل کرده بودند، باز می‌کنند.

نوری ارسوی، دو روز پیش در حساب توئیتری خود اعلام کرد که با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا جلسه ویدئوی داشته و آنها مراحل و اقدامات ایمنی لازم برای احیای رفت و آمد گردشگران به ترکیه را بررسی کرده‌اند.

بیشتر از سفر