کنفرانس جهانی برنامه‌سازان اپل: تغییرات در آیفون و مک‌بوک 

اپل برای اولین بار این کنفرانس را اینترنتی برگزار می‌کند

جلسه معرفی تغییرات جدید در تمامی نرم‌افزارهای اپل در اول هفته صورت می‌گیرد- Hector RETAMAL / AFP

اپل برنامه‌های خود برای «کنفرانس جهانی برنامه‌سازان» سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده و قرار است از نمونه‌های به‌روز‌شده‌ای از تمام محصولاتش رونمایی کند. 

این سیزدهمین کنفرانس این‌چنینی اپل است، اما این همایش به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار تنها به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. 

به همین علت سوالاتی در مورد چگونگی برگزاری امسال این رویداد توسط شرکت اپل مطرح شده بود. این کنفرانس معمولا با یک سخنرانی بزرگ با حضور هزاران بیننده همراه است و با رویدادهای اجتماعی که در آن برنامه‌سازان فرصت دارند با مهندسان اپل در مورد کارهای خود صحبت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل اعلام کرده که کنفرانس امسال به شیوه «بی‌سابقه مجازی» برگزار می‌شود. هم سخنرانی اصلی و هم سایر جلسات اینترنتی برگزار خواهند شد. 

جلسه معرفی تغییرات جدید در تمامی نرم‌افزارهای اپل در اول هفته صورت می‌گیرد:‌ روز ۲۲ ژوئن، ۱۰ صبح به وقت محلی (غرب آمریکا).

اپل در تقویم خود نوشته: «به کشف ابتکارات و به‌روزرسانی‌های جدید تمامی پلتفرم‌های اپل که قرار است در سال آینده عملی شوند بیایید. سخنرانی اصلی کنفرانس از «اپل پارک» پخش زنده می‌شود.»

تماشای این سخنرانی در وب‌سایت‌های خود اپل، نرم‌افزار «اپل تی‌وی» و یوتیوب و همچنین برخی پلت‌فرم‌های چینی ممکن خواهد بود. اپل گفت سخنرانی پس از اتمام پخش زنده نیز در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این شرکت اعلام کرد همایش سالیانه «وضعیت پلت‌فرم‌ها» هم چند ساعت بعد انجام می‌شود. این جلسه هم به همان تغییرات و به‌روزرسانی‌های پلت‌فرم‌های اپل می‌پردازد اما به شیوه‌ای فنی‌تر و مخاطب آن بیشتر، نرم‌افزارسازها هستند.

در بقیه هفته همان جلسات معمول مهندسن در «کنفرانس جهانی برنامه‌سازها» برگزار می‌شود. این جلسات از طریق وب‌سایت «نرم‌افزاران اپل» پخش مستقیم خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از جهان