ارائه بورس تحصیلات دانشگاهی در جنوب تگزاس به دختر جورج فلوید

اعتراضات به بی‌رحمی و نژادپرستی پلیس در جهان همچنان ادامه دارد

دختر شش ساله جورج فلوید، جوانا، در بزرگداشت یاد پدرش، بورس کامل تحصیلی را در دانشگاه جنوب تگزاس دریافت کرد.

روز سه‌شنبه، این دانشگاه واقع در هیوستون، شهری که فلوید در آن بزرگ شد، اعلام کرد که «هیات مدیره دانشگاه جنوب تگزاس با ارائه بودجه‌ای برای اختصاص بورس کامل تحصیلی به جیانا، دختر دلبند فلوید موافقت کرده است.»

اطلاعیه مطبوعاتی دانشگاه می‌گوید: «هیات مدیره دانشگاه جنوب تگزاس، در روزی که جورج فلوید برای خواب ابدی به خاک سپرده شد، خاطره او را گرامی می‌دارد. آقای فلوید مدتی طولانی در محله بخش سوم زندگی می‌کرد و در دبیرستان جک ییتس تحصیل کرده بود.»

این بیانیه گفت:‌ «کارکنان مدیریتی و آکادمیک دانشگاه جنوب تگزاس، در صورتی که خانم فلوید مایل باشد در این دانشگاه تحصیل کند، جایی را برای او محفوظ می‌دارد.»

در بیانیه، هیات مدیره ابراز امیدواری کرد که این بورس تحصیلی «سفر جیانا در مسیر زندگی را هموارتر کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلبرت مایرس، رییس هیات مدیره دانشگاه جنوب تگزاس گفت:‌ «این هیات متعهد به تحصیل است و می‌داند که مدرک دانشگاه یکی از قوی‌ترین گام‌ها به سوی زندگی سازنده و موفق است. ما می‌دانیم که این اقدام نمی‌تواند جای حضور مهربان پدر او را بگیرد، اما امیدواریم که مسیر او را در زندگی هموار سازد.»

این اقدام دانشگاه جنوب تگزاس هم‌زمان است با تداوم اعتراض‌ها در جهان علیه بی‌رحمی و بدرفتاری و نژادپرستی پلیس که پس از مرگ جورج فلوید آغاز شد. فلوید در ۲۵ مه، بر اثر فشار زانوی یک مامور پلیس سفیدپوست بر گردنش به مدت بیش از هشت دقیقه، جان باخت.

به دنبال مرگ فلوید، جیانا در یک پیام ویدیویی درباره مرگ پدرش گفت:‌ «بابا جهان را عوض کرد!»

مراسم خاک‌سپاری جورج فلوید روز سه‌شنبه در هیوستون برگزار شد و او در کنار مادرش دفن شد.

© The Independent

بیشتر از جهان