وزارت بهداشت: ۸۰ تا ۹۰درصد مردم ایران هنوز کرونا نگرفته‌اند

ایران در جمع ۱۰ کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا 

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت ایران، می‌گوید: «در بسیاری شهرها، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز کرونا نگرفته‌اند.» به گفته معاون وزیر بهداشت، این بررسی براساس آزمایش‌های «پادتن» صورت گرفته است. 

به گفته معاون وزارت بهداشت، «این که می‌گوییم ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز مبتلا نشده‌اند، به این معناست که امکان ابتلای آنها وجود دارد. البته این موضوع مربوط به کسانی نیست که مبتلای بدون علامت حساب می‌شوند. ۵ درصد افرادی که مبتلا می‌شوند، هیچ علامتی ندارند و آن ۸۰ درصد افراد مذکور هیچ پادتنی برای مقابله با  ویروس ندارند و تنها آن ۲۰ درصدی که مبتلا شده‌اند، چه با علامت و چه بی‌علامت، ایمنی دارند و باقی افراد در معرض ابتلا هستند.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  در خصوص آزمایش‌های پادتن برای ویروس کووید ۱۹ گفته است: «این تست تشخیصی به ویژه برای افرادی که با مبتلایان قطعی تماس داشته‌اند، کارآمد است. تست‌های سرولوژی که در ایران موجود است و همچنین تست‌های سرولوژی که در دنیا تولید می‌شود، بیش از ۹۰ درصد قطعیت در تشخیص دارد.»

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، گفت: «با استفاده از این تست‌ها، یک بررسی کلی در سطح کشور انجام دادیم که نشان داد، در بسیاری از شهرهای ما، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز مبتلا به ویروس نشده‌اند. بنابراین این که ما بر استفاده از ماسک و  رعایت توصیه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید داریم، به این دلیل است که زمینه ابتلای افراد به این ویروس وجود دارد.»

ملک‌زاده با اعلام این که «اگر بتوانیم، قرص یا سرمی برای درمان قطعی کووید ۱۹ پیدا کنیم، به مراتب بهتر از این است که از پروسه سنگینی مانند پلاسما درمانی استفاده کنیم»، افزود: «اما از آنجا که هیچ درمان جایگزینی نداریم، برای برخی بیماران که وضعیت خیلی بدی دارند، از این درمان استفاده می‌کنیم.»

این در حالی‌ست که بر اساس آخرین آمارهای رسمی در کشور، بار دیگر شیوع کرونا در برخی نقاط کشور شدت گرفته است. آمارهای جهانی حاکی از آن است که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، ایران را به جمع ده کشور بالای فهرست کشورهایی با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس رسانده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امروز یک‌شنبه ۱۸ خرداد ماه، وزارت بهداشت ایران طبق روال معمول هرروزه در ایام همه‌گیری کرونا، آمار جدیدی از میزان ابتلا و هم‌چنین قربانیان ویروس کرونا اعلام کرد. براساس این آمار، ایران با ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا و هشت‌هزار و ۲۰۹ قربانی دهمین کشور در سیاهه کشورهای دنیاست که شهروندانشان یا مبتلا به این ویروس شده‌اند و یا قربانی آن. 

براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ایران، وضعیت خوزستان همچنان قرمز است واستان‌های هرمزگان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

بیشتر از