نادال برای حفظ سلامتی تا پیش از ویمبلدون در هیچ تورنمنتی شرکت نمی‌کند

این تنیس‌ باز اسپانیایی برای تجدید قوا پیش از بازی‌های ویمبلدون به خانه‌اش در مایورکا بازگشته

قهرمان اوپن فرانسه می‌گوید پیش از رقابت‌های ویمبلدون بر روی زمین چمن بازی نخواهد کرد و افزوده اطمینان دارد در رقابت‌های پیش‌رو در ویمبلدون حریف سرسختی خواهد بود.

روز یکشنبه، این تنیسور اسپانیایی با شکست دومینیک تیم، برای دوازدهمین بار تاج پیروزی رولان گروس را بر سر نهاد. این پیروزی، او را تنها با تفاوت دو پیروزی، در گرند اسلم از رکورد بیست پیروزی راجر فدرر عقب نگاهداشته است.

نادال سی و سه ساله به خانه‌اش در مایورکا بازگشته تا با تجدید قوا، خود را برای بازی‌های ویمبلدون در اواخر ماه جاری میلادی آماده کند.

نادال در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در بازی‌های کلوپ‌های تنیس انگلستان پیروز شد اما با وجود آن که سال گذشته به نیمه نهایی رسید، از آن موقع رکوردی متغیر داشته است.

نادال که سال گذشته در یک بازی تاریخی در نیمه نهایی از نواک جوکوویچ شکست خورد، در پاریس به خبرنگاران گفت: «می‌دانم سال پیش در یک رقابت عالی بازی کردم. توانستم به پیروزی دیگری در آنجا نزدیک بشوم. همانطور که همه می‌دانند بازی روی چمن را خیلی دوست دارم. اما نمی‌توانم مثل هشت یا ۱۰ سال پیش هفته‌ها بدون وقفه بازی کنم. بنابراین، تا پیش از ویمبلدون بازی نخواهم کرد. تجربه نشان داده که آمادگی درست، تمرین درست و شاید یکی دو بازی، نمی‌دانم، قبل از آنجا (ویمبلدون) کافی باشد».

نادال در تمام طول بازی‌هایش از ناراحتی زانو رنج برده و به خاطر آن نتوانست در بازی‌های ویمبلدون سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ شرکت کند.

او حتی در آغاز رقابت‌های اوپن فرانسه هم مشکل زانو داشت، اما در طول این رقابت‌های ۱۵ روزه بسیار عالی بازی کرد.

نادال معتقد است در دو سال گذشته، به دستیابی به سومین جام قهرمانی ویمبلدون نزدیک و در چندین بازی روی چمن پیروز بوده است.

نادال گفت: «واقعا در دوسال گذشته که در ویمبلدون بازی کردم، حس کردم دوباره به پیروزی نزدیک شده‌ام. سال پیش تنها یک امتیاز از رسیدن به فینال کم داشتم. در دو سال گذشته حس رقابت در من بوده، چرا باید تغییرش بدهم؟»

نادال گفت: «آن چه به من شانس بهتری می‌دهد سلامتی است نه بازی بیشتر پیش از رقابت‌ها».

© Reuters

بیشتر از ورزش