حضور هزاران نفر در مراسم سوگواری جورج فلوید در ایالت زادگاهش

طبق پیش‌بینی‌ها ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر برای ادای احترام به فلوید در کلیسای شهرک رافورد جمع شدند

مراسم یادبود جورج فلوید در کارولینای شمالی- ED CLEMENTE / POOL / AFP

انبوه جمعیت سوگواران اوایل روز شنبه برای ادای احترام به جورج فلوید بیرون از کلیسای باپتیست شهرک رافورد واقع در ایالت کارولینای شمالی صف کشیدند.

روی کوپر فرماندار این ایالت دستور داد تمامی پرچم‌ها در روز شنبه نیمه‌افراشته شوند. در همین حال در پی کشته شدن فلوید سیل تظاهرات اعتراضی به بی‌عدالتی نژادی و بی‌رحمی پلیس همچنان ادامه دارد.

فلوید ۴۶ ساله در روز یادبود جان‌باختگان ارتش ایالات متحده در شهر مینیاپولیس به علت آن که افسر پلیس سفیدپوستی به نام درک شووین حدود ۹ دقیقه زانویش را روی گردن او گذاشته بود جان خود را از دست داد.

آقای فلوید بیشتر اوقات زندگی‌اش را در شهر هیوستون ایالت تگزاس گذراند، اما متولد فایِت‌ویل در کارولینای شمالی بود و خانواده‌اش همچنان این ایالت را خانه خود می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از ادای احترام مردم به جنازه فلوید قرار بود در ساعت سه بعدازظهر نیز خانواده‌اش به طور خصوصی مراسم تشییع را برگزار کنند.

به گزارش رایلی نیوز و آبزرور، سوگواران از سپیده‌دم به مراسم یادبود آمده‌اند و بیست نفر به بیست‌ نفر برای ادای احترام به دیدار جنازه آقای فلوید می‌روند.

دفتر کلانتر محلی پیش‌بینی کرده است که ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر برای ادای احترام بیایند.

جنازه فلوید را کت و شلواری قهوه‌ای پوشیده، درون تابوتی روباز به رنگ طلایی گذاشته‌اند و با آن که خانواده‌اش درخواست کرده بود کسی گل نیاورد سوگواران بسیاری تاج‌های گل آورده بودند.

مردم برای ادای احترام به جنازه جرج فلوید صف کشیده‌اند و از ساعت ۱۱ بیست‌نفر به بیست‌نفر وارد کلیسا می‌شوند. اکثر مردم هنوز از خودروهای‌ خود پیاده نشده‌اند، چون تقریباً تمام پارکینگ‌ها پر شده است.

روز پنج‌شنبه هم مراسم یادبودی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا برگزار شد. قرار است روز سه‌شنبه هم مراسم یادبود دیگری در هیوستون برگزار شود که پیش‌بینی کرده‌اند جو بایدن معاون پیشین ریاست‌ جمهوری و نامزد دمکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری نیز در آن شرکت کند.

فرماندار کوپر در بیانیه‌ای گفت: کشتن ناعادلانه جورج فلوید در کنار رویدادهای دور و نزدیک بسیاری باعث شد زخم‌های دردناکی سر باز کنند. استفاده بیش از حد از نیروی پلیس. نابرابری‌های درمانی. فقر. سیطره سفیدپوستان. این وضعیت درست نیست. این وضعیت زشت است ولی حقیقت دارد. باید رسیدگی کنیم. رسیدگی خواهیم کرد. بریژیت خواهر جورج فلوید در هوک‌کانتی کارولینای شمالی زندگی می‌کند. نمی‌توانم برادرش را به او برگردانم اما می‌توانم به یاد برادرش برای تحقق عدالت کاری بکنم. به خواهرش قول می‌دهم همین کار را خواهیم کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان