کمک ۱۰۰ میلیون دلاری مایکل جردن جهت مبارزه با نژادپرستی

مایکل جردن و شرکتش این مبلغ را برای حمایت از خواست‌‌های برابری نژادی در ده سال آینده اختصاص دادند

مایکل جردن در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی از بهترین‌ بازیکنان ان‌بی‌ای ‌بود- FRANCK FIFE / AFP

مایکل جردن و شرکتش ۱۰۰ میلیون دلار (۷۹ میلیون پوند) برای حمایت از فعالیت‌های سازمان‌هایی که در دهه آتی به مبارزه برای عدالت اجتماعی و برابری نژادی می‌پردازند، اختصاص داده‌اند.

این تصمیم همزمان با راهپیمایی‌های بیشتر در ایالات متحده که به دنبال مرگ جورج فلوید صورت گرفت، اعلام می‌شود. جورج فلوید مرد سیاهپوست بی‌سلاحی بود که دست‌بند به‌دست، در تاریخ ۲۵ ماه مه توسط پلیس سفید پوست در مینه‌سوتا کشته شد.

در این بیانیه، نشان تجاری جردن گفته است:«جان سیاهان مهم است و این موضوع جای بحث ندارد. تا زمان ریشه‌کن شدن این نژاد‌پرستی دیرینه که باعث شکست پایه‌های نهادین کشورمان میشود، ما به حمایت و توسعه زندگی سیاهان متعهد خواهیم ماند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«امروز اعلام می‌کنیم که ما، یعنی مایکل جردن و نشان تجاری جردن، ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌هایی اختصاص می‌دهیم که در طول ۱۰ سال آینده خود را وقف تامین برابری نژادی، عدالت اجتماعی و و دسترسی گسترده‌تر (سیاهپوستان) به تحصیلات خواهند کرد.»

در جایی دیگر، راجر گودل، مدیر مسابقات فوتبال آمریکایی «ان اف ال»، اظهار داشت که لیگ نتوانسته بود صدای اعتراض بازیکنان مبنی بر عدم برابری نژادیزا بشنود و دیگر کسانی را که موقع خواندن سرود ملی زانو می‌زنند، مؤاخذه نخواهد کرد.

در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گودل گفت:«ما، لیگ ملی فوتبال، نژادپرستی و فشار نظام‌مند افراد سیاهپوست را محکوم می‌کنیم. ما، لیگ ملی فوتبال، باور داریم که زندگی سیاهان مهم است. من به‌‌شخصه همراه با شما اعتراض می‌کنم و خواهان آن هستم که بخشی از این تغییرات بسیار ضروری در این کشور باشم.»

«بدون بازیکنان سیاه، لیگ فوتبال ملی هم وجود نخواهد داشت. اعتراض در سراسر کشور، نشانگر سال‌ها سکوت، نابرابری و فشار بر بازکنان، مربیان، طرفداران، و کارکنان است. ما می‌شنویم. من می‌شنوم و با بازیکنان و دیگرانی همراه خواهم شد که صدای خود را بلند کرده‌اند تا ‌بتوانیم رشد کنیم و خانواده «ان اف ال» متحدتر و بهتری برای برداشتن گامی رو به پیش، داشته باشیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان