دیدبان حقوق بشر سوریه: پنج شبه‌نظامی وابسته به ایران در سوریه کشته شدند

سه کامیون متعلق به شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز عراق بمباران شد

عکس آرشیوی از دفاع موشکی سوریه در برابر موشک اسرائیلی، ۲۴ فوریه ۲۰۲۰-SANA / AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حمله هوایی در شرق سوریه، پنج شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید احتمالا اسرائیل مسئول این حمله است. نیروهای تحت حمایت ایران در شرق سوریه حضور گسترده‌ای دارند.

مقامات وزارت دفاع اسرائیل پیش‌تر تهدید کرده بودند که تا زمان خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه به حمله‌ها ادامه می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آنها روند خروج شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی از سوریه آغاز شده است.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، صدها حمله هوایی علیه منافع و نیروهای وابسته به ایران در این کشور انجام داده است.

اسکای نیوز بامداد امروز (دوشنبه) گزارش داده بود که جنگنده‌های ناشناس حمله‌هایی علیه شبه‌نظامیان وابسته به تهران انجام داده‌اند. به گزارش اسکای نیوز چند روز قبل نیروهای کمکی برای شبه‌نظامیان ایرانی و متحدان آنها به این منطقه رسیده بودند. فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی می‌گویند حضور نیروهای ایرانی در سوریه مستشاری است. بخش عمده‌ای از نیروهای ایرانی که در سوریه کشته می‌شوند نیز تحت عنوان شهدای مدافع حرم در ایران به خاک سپرده می‌شوند.

اسرائیل هنوز در مورد این حمله‌ها واکنش نشان نداده است. مقامات تل‌آویو معمولا انجام این حمله‌ها را به طور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کنند. دیدبان حقوق بشر سوریه ماه گذشته نیز گزارش داده بود ۱۴ شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه در جریان حمله‌های اسرائیل کشته شده‌اند.

مقامات تهران در مورد این حمله‌ها که در یک سال گذشته شدت گرفته، سکوت کرده‌اند.