ابراز انزجار کیم کارداشیان از نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا

«مانند بسیاری از شما من هم عصبانی هستم، کفرم درآمده و منزجر شده‌ام»

کیم کارداشیان، شخصیت تلویزیونی در آمریکا.  hristopher Polk/AFP

کیم کارداشیان وست در پی مرگ جرج فلوید، به صراحت از «نژادپرستی سازمان‌یافته» در ایالات متحده سخن گفت.

آقای فلوید روز دوشنبه ۲۵ ماه مه هنگامی که در بازداشت پلیس مینیاپولیس بود، به هنگام دستگیری زیر فشار زانوی مأمور پلیس بر گردنش جان سپرد.

در فیلم این حادثه، صدای التماس آقای فلوید را می‌شنویم که می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

درک چاوین، مأمور پلیسی که آقای فلوید را خفه کرد، به اتهام قتل بازداشت شده است.

پس از مرگ آقای فلوید، موجی از اعتراض در ایالات متحده به راه افتاده است و بسیاری خواهان اجرای عدالت در مورد آقای فلوید و سایر سیاه‌پوستان آمریکا شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارداشیان وست روز شنبه در اینستاگرام نوشت که از مرگ آقای فلوید عصبانی و منزجر شده است.

کارداشیان ۳۹ ساله در ابتدا نوشت: «سالیان سال است که با قتل هولناک هر زن، مرد یا کودک بی‌گناه سیاهپوست، هرگز نتوانسته‌ام برای بیان همدردی و خشمم واژه‌های مناسبی پیدا کنم.»

«اما به لطف رنگ پوستم، اغلب فهمیده‌ام که در چنین نبردی به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. به‌خصوص امروز. مانند بسیاری از شما من هم عصبانی هستم. فراتر از عصبانی‌ام. کفرم درآمده است و منزجر شده‌ام.»

کارداشیان وست در ادامه نوشت: «دلشکسته‌ام از دیدن مادرها، پدرها، خواهران، برادران و کودکانی که عزیزانشان را به خاطر سیاهپوست بودن کشته‌اند یا به ناحق حبس کرده‌اند و این دلشکستگی‌ها کلافه‌ام کرده است.»

«هرگز درد و رنج آن‌ها را نچشیده‌ام و نمی‌دانم تقلا برای زندگی در جهانی آکنده از نژادپرستی سازمان‌یافته چه حسی دارد، اما می‌دانم که می‌توانم از موقعیتم استفاده کنم و صدای کسانی باشم که سالیان سال خفه‌شان کرده‌اند.»

کارداشیان وست در پایان بیانیه‌اش از ۱۷۲ میلیون دنبال‌کننده‌اش خواست واژه «فلوید» را به شماره ۵۵۱۵۶ بفرستند که متولی توماری در حمایت از دستگیری هر چهار پلیس دخیل در مرگ آقای فلوید در مینیاپولیس است.

© The Independent

بیشتر از جهان