بیانیه یونیسف؛ جمهوری اسلامی باید خشونت علیه کودکان را پایان دهد

هیچ چیز خشونت علیه کودکان را توجیه نمی کند

در این بیاینه آمده است :« از مرگ غم انگیز رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله ایرانی به دست پدرش به شدت متاثر شدیم.» - REUTERS/Ina Fassbender (GERMANY)

قتل دختر بچه ۱۳ ساله تالشی به دست پدرش بازتاب های گسترده ای داشته است تا جایی که امروز مندیپ اوبرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران در بیانیه‌ای نسبت به کشته شدن رومینا به دست پدرش واکنش نشان داد. 

«هیچ چیز خشنونت علیه کودکان را توجیه نمی کند»  شاید مهم ترین بخش از بیانیه یونیسف نسبت به کشته شدن "رومینا" توسط پدرش است. یونیسف در این پیام اعلام کرده است که برای پایان دهی به همه اشکال خشونت علیه کودکان در کشور ایران با جمهوری اسلامی همکاری خواهد کرد.

در این بیاینه آمده است :« از مرگ غم انگیز رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله ایرانی به دست پدرش به شدت متاثر شدیم.»

در این بیانیه با اشاره به شرایط خاص مردم در دنیا در مواجهه با ویروس کرونا آمده است :« در حالی که در این روزها خانواده ها در سراسر دنیا در خانه می مانندد تا از کرونا درامان باشند، این که یک کودک جانش را در چنین اقدام خشونت آمیز بیرحمانه ای از دست بدهد ویران کننده است. همه کودکان در ایران هر دختر و هر پسری باید همواره در مقابل همه اشکال خشونت در امان باشند.»

"یونیسف" حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران برای پایان دهی به همه اشکال خشونت علیه کودکان در کشور ایران ابراز می دارد تا همه کودکان بتوانند در کمال امنیت و حمایت رشد کرده و پرورش یابند.» 

روز گذشته نیز معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در توئیتر خود نوشت :« امروز در هیات دولت درباره جنایت رومینا صحبت و درخواست کردم تسریع و اولویت برای نوبت لایحه تامین امنیت زنان انجام شود. »

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه نیز خانم ابتکار عنوان کرد دستور بررسی خارج از نوبت لایحه در کمیسیون صادر شده است.

از طرفی "کیانوش عیاری" کارگران مطرح ایرانی نیز درخواست اکران فیلم "خانه پدری" را داده است. 

کیانوش عیاری، کارگردان فیلم "خانه پدری" که فیلمی با موضوع  ناموس کشی ساخته  است که در روزهای نخست اکران به دلیل آنچه رواج فضای خشونت عنوان شد از پرده سینماها پائین کشیده و توقیف شد خواستار اکران مجدد این فیلم برای "حفظ امنیت و سلامت روان جامعه" شده است. 

آقای عیاری در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه در روزنامه شرق منتشر شد، گفته است اگر مخالفت‌های بی مورد درباره "خانه پدری" وجود نداشت و اجازه می‌دادند تا به شکل وسیع اکران شود، شاید پدر رومینا اشرفی این فیلم را می‌دید و کمی فکر می‌کرد.»

طی روز گذشته با انتشارخبر کشته شدن رومینا اشرفی دختر اهل طالش که به دلیل فرار از خانه و ازدواج با مردی که دوستش داشته توسط پدرش سربریده شد کاربران شبکه های اجتماعی قتل این دختر ۱۳ ساله را مشابه داستان فیلم "خانه پدری" عنوان کرده اند و با اشاره به مصاحبه کنایه آمیز "کیانوش عیاری" کارگردان فیلم "خانه پدری" که گفته بود من این خبر را باور نمیکنم به توقیف این فیلم مجددا اعتراض کردند. بیشتر کاربران معتقدند در صورت نمایش این فیلم احتمال داشت بخش بزرگی از جامعه ایران به خودآگاهی برسند و دیگر شاهد قتل رومینا ها نباشیم. 

بیشتر از