نیمی از آمریکایی‌ها از واکسن کرونا استفاده خواهند کرد

تا کنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند

مراسم ازدواج با حفظ فاصله اجتماعی در نیویورک، ۲۴ مه- Scott Heins /Getty Images via AFP

بر اساس نظرسنجی جدید انجام شد، کمتر از نیمی از آمریکاییان گفته‌اند، قطعا واکسن ویروس کرونا را خواهند زد.

این نظرسنجی توسط مرکز مطالعات و امور عمومی اسوشیتدپرس نورک انجام شد و از ۱۰۵۶ فرد بالغ در سراسر ایالات متحده پرسید، آیا قصد دارند وقتی واکسن کووید-۱۹ در دسترس قرار گرفت، واکسن بزنند؟

تنها ۴۹ درصد افراد گفتند برای محافظت در برابر ویروس کرونا واکسن خواهند زد.

بنابراین نظرسنجی، ۳۱ درصد امریکاییان گفته‌اند، مطمئن نیستند اگر هرگز این واکسن را بزنند.

علاوه بر این، ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند اگر واکسنی برای ویروس کرونا پیدا شود از دریافت آن اجتناب خواهند کرد.

به یافته این نظرسنجی ۶۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال گفتند واکسن را خواهند زد، در حالی که این آمار در بین افراد زیر ۶۰ سال تنها ۴۰ درصد بود.

رایج‌ترین دلیل برای افرادی که مایل به دریافت واکسن بودند با ۹۳ درصد این بود که «می‌خواهم از خودم مراقبت کنم» و دلیل بعدی با ۸۸ درصد «مراقبت از اعضای خانواده» بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اختلافات سیاسی در این نظرسنجی‌ هم مشهود است: ۶۲ درصد از دموکرات‌‌ها گفتند واکسن خواهند زد در حالی که این آمار در بین جمهوری‌خواهان تنها ۴۳ درصد بود.

با این وجود در میان ۲۰ درصدی که گفته‌اند واکسن نخواهند زد، ۷۰ درصد گفته‌اند به خاطر نگرانی درباره عوارض جانبی واکسن آن را دریافت نخواهند کرد.

ملانی درایز مقیم ۵۶ ساله شهر کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو به اسوسیتد پرس گفت: «من مخالف واکسن زدن نیستم، اما دریافت واکسن کووید-۱۹ ظرف یکی دو سال باعث می‌شود درباره عوارض جانبی احتمالی آن نگران شوم، چرا که به اندازه کافی و به طور گسترده مورد آزمایش قرار نگرفته است.»

دکتر فرانسیس کالینز، دبیر سازمان ملی سلامت به این خبرگزاری گفت این سازمان در تلاش کامل است تا یافتن واکسنی امن و ایمن را اولویت اول قرار دهد.

دکتر کالینز گفت: «نمی‌خواهم مردم این گونه فکر کنند که برای یافتن واکسن در حال میان‌بر زدن هستیم که انجام چنین کاری اشتباهی بزرگ خواهد بود. به نظر من این کار ما تلاشی برای یافتن واکسنی کارآمد بدون قربانی کردن دقت آن است.»

او افزود: «قطعا بدترین چیزی که ممکن است اتفاق افتد این است که ما در کشف و تولید این واکسن عجله کنیم و مشخص شود عوارض جانبی قابل توجهی دارد.»

بر اساس ردیاب دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان