تالار بورس نیویورک با تمهیدات کرونایی باز شد

ایالت نیویورک خود را برای بازگشایی کسب‌وکارها آماده می‌کند

گمان می‌رود نیویورک شرایط لازم برای باگشایی را تا اوایل ماه ژوئن کسب کند-Johannes EISELE / AFP

تالار معاملات بورس نیویورک، پس از دو ماه تعطیلی، صبح روز سه شنبه در اقدامی نمادین به نشانه حرکت به سوی احیای اقتصادی کشور، بازگشایی شد. 

اندرو کومو فرماندار نیویورک زنگ آغاز معاملات را در این تالار به صدا در آورد. 

او در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: «تالار به روش همیشگی باز نشد. بلکه به روشی هوشمندانه‌تر بازگشایی شد.» 

به رغم عدم وجود نشانه‌هایی مبنی بر پایان اپیدمی عالمگیر ویروس کرونا، و نیز افزایش تعدا مبتلایان در بخش‌هایی از آمریکا و سایر کشورهای جهان، ارزش سهام هنگام نواخته‌شدن زنگ بازگشایی تالار افزایش یافت. 

تالار بورس نیویورک (NYSE) در وال استریت در حالی بازگشایی شده که چهره آن تغییر کرده است. موانع شیشه‌ای (پلکسی گلاس) در سالن نصب شده و تعداد بسیار کمی از معامله‌کنندگان با ماسک صورت در حالی دیده می‌شوند که با رعایت مقررات دو متر فاصله اجتماعی ایستاده‌اند. کسانی که وارد تالار بورس نیویورک می‌شوند، در بدو ورود درجه حرارت بدنشان گرفته می‌شود و از آنها خواسته می‌شود تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند. 

شمار معامله‌کنندگان و کارگزاران سهام حاضر در تالار بورس، تا دهه ۹۰ میلادی به هزاران نفر می‌رسید. اما با ظهور معاملات الکترونیکی و اینترنتی تعداد آنها به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنگام بسته شدن بازار، شاخص میانگین صنعتی داو جونز، ۲.۱۷ درصد و شاخص ۵۰۰ اس اند پی (S&P 500 ) نیز ۱.۲۳ درصد افزایش داشته‌اند. 

جهش امروز در بازار بورس، در پی افت ارزش سهام صورت گرفته اما موجب تثبیت اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی شده. در حالی که نرخ بیکاری از زمان رکود بزرگ تا کنون بی‌سابقه بوده . بیش از ۳۸ میلیون نفر در آمریکا از زمان شروع اپیدمی در این کشور درخواست حقوق بیکاری کرده‌اند.  

به گزارش آقای کومو، فرماندار نیویورک، تمامی مناطق امریکا، به استثنای نیویورک به جایی رسیده‌اند که شاید بتوانند مرحله اول روند بازگشایی بخش‌های اقتصادی را آغاز کنند. 

گمان می‌رود نیویورک نیز شرایط لازم برای باگشایی را تا اوایل ماه ژوئن کسب کند.

بیشتر از اقتصاد