کرونا؛ بخش اورژانس بیمارستانی در بریتانیا دیگر بیمار جدید نمی‌پذیرد

این تصمیم براساس شرایط پزشکی حاکم بر بیمارستان به طور موقت اخذ شده

بیمارستانی در کمبریج، ۲۱ مه- Kirsty Wigglesworth / POOL / AFP

یک بیمارستان متعلق به نظام درمان عمومی بریتانیا، درهای بخش اورژانس خود را به دلیل تعداد قابل توجه مراجعه بیماران مبتلا به کووید۱۹ به روی مریض‌های اورژانس بسته است.

بیمارستان عمومی «وستون» در ناحیه «وستون سوپر مِر» در استان سامرست، از ساعت هشت صبح امروز بیمار اورژانس نمی‌پذیرد.

نظام درمان عمومی بریتانیا می‌گوید به بیماران اورژانس در محل دیگری در سامرست خدمات درمانی ارائه می‌شود.

در این بیانیه به تعداد جدید مبتلایان ویروس کرونا یا این که آیا تعطیلی بخش اورژانس این بیمارستان به دلیل افزایش ناگهانی بیماران کووید۱۹ بوده یا نه، اشاره‌ای نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه‌ای که در تارنمای این نهاد منتشر شده است، آمده: «بیمارستان عمومی وستون از ساعت هشت صبح امروز موقتا از پذیرش بیماران از جمله بیماران اورژانس، معذور است. این یک اقدام احتیاطی برای حفاظت از ایمنی کارکنان و بیماران در مقابل تعداد کثیر بیماران مبتلا به کووید۱۹ در این بیمارستان است.»

بیمارستان‌های آموزش پزشکی بریستول و بنیاد وستون که اداره بیمارستان مذکور را برعهده دارند گفته‌اند این تصمیم براساس شرایط پزشکی حاکم بر بیمارستان اخذ، و از طرف مقام‌های محلی نظام درمان عمومی بریتانیا تایید شده است.

دکتر ویلیام اولدفیلد، مدیر امور پزشکی این بیمارستان گفت: «مثل هر بیمارستان دیگری، تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ اغلب با مرخص شدن بیمار تغییر می‌کند. در حال حاضر ما در بیمارستان وستون با تعداد زیادی بیمار مبتلا به ویروس کرونا روبه‌رو هستیم. از آن‌جایی که اغلب آن‌ها با عوارض کووید۱۹ به بیمارستان مراجعه می‌کنند، ما برای حفاظت از کارکنان و بیماران، به عنوان یک اقدام احتیاطی موقتا از پذیرش بیماران جدید خودداری می‌کنیم.»

او در ادامه تاکید می‌کند: «این  تصمیم کادر پزشکی است که از طرف شرکای ما نیز تایید شده است و هدف آن حصول اطمینان از کیفیت درمان لازم در شرایط مناسب است و  این‌که بتوانیم هم‌چنان درمان با کیفیت بالا را برای بیمارانی که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند، فراهم کنیم. ما مجهز به یک برنامه گسترده برای آزمایش کرونای بیماران و کارکنان بیمارستان و تشخیص سریع بیماری هستیم و اقدامات لازم از طرف تیم‌های پزشکی را به موقع انجام داده و اوضاع را مرتب ارزیابی می‌کنیم.»

هفته گذشته اما مارک کانیفورد، شهردار وستون و عضو شورای سامرست شمالی که عضو حزب لیبرال دموکرات است، از گردشگرانی که برای گردش یک روزه به سواحل وستون می‌روند انتقاد کرد و گفت که آن‌ها سلامت ساکنان وستون را کلا نادیده می‌گیرند.

آقای کانیفورد در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت تصور نمی‌کند میان جمعیت حاضر در ساحل وستون و بسته شدن درهای بیمارستان ارتباطی وجود داشته باشد زیرا «قضاوت در این مورد هنوز زود است.» او افزود: «بعید به نظر می‌رسد اما نمی‌توانید آن را به کلی رد کنید. ما در شاخص تعداد بیماران مبتلا به کرونا از سایرین عقب بودیم و حالا به اوج آن نزدیک می‌شویم.»

او گفت که وستون شاهد افزایش گردشگران خارج از این ناحیه بوده است.

وی توضیح داد: «گردشگرها بیشترشان اهل این جا نیستند. محلی‌ها عاقلند و در خانه می‌مانند. اما مردم از مناطق دیگر با کاراوان به این محل می‌آیند و مقررات و حتی حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. مردم نباید این‌طور آزادانه گردش کنند. این رفتار برای ساکنان منطقه خطرناک است و منصفانه نیست. گردشگرها فکر می‌کنند چون عارضه‌ای ندارند، پس گردش‌شان ایرادی ندارد، اما این‌طور نیست.»

© The Independent

بیشتر از جهان