سهمگین‌ترین طوفان دهه اخیر غرب استرالیا را درنوردید

به دنبال طوفان شدید برق بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی قطع شد

این طوفان شدید باقیمانده گردباد «منگا» در جنوب شرقی است که در بخش جنوبی اقیانوس هند با یک جبهه هوای سرد برخورد کرده است-Trevor Collens / AFP

روز دوشنبه صبح، پس از طوفان «مَنگا» که گفته می شود هر ۱۰ سال یکبار رخ می دهد، سرویس های اضطراری عملیات پاکسازی در «پِرت» را آغاز کردند. شدت طوفان و بارندگی شدید منطقه جنوبی این ایالت را در شرایط اضطراری قرار داده است.

در اوایل بامداد روز دوشنبه شدت باد در ناحیه «کِیپ لووین»،یکی از جنوبی ترین نقاط غرب «پرت» به ۱۳۲ کیلومتر در ساعت، شدیدترین سرعت خود در ۱۵ سال گذشته رسید. 

شدت باد سقف خانه ها را از جا کنده، درختان را از ریشه در آورده و سیم های برق را قطع کرده است، اما هنوز گزارشی در مورد تلفات احتمالی این طوفان منتشر نشده است.

شرکت برق و گاز «وسترن پاورز» در صفحه فیسبوکش نوشته: «کارکنان این شرکت پس از طوفان شدیدی که روز گذشته و صبح امروز این ایالت را آماج خود قرار داد، همچنان به تعمیر شبکه برق رسانی به مشتریان ادامه می دهند.»

«در شهر و حومه «پرت» حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی همچنان بدون برق بوده و تیم های ما مشغول مرمت موارد گزارش شده از طرف مشتریان هستند.»

«در سطح ایالتی و به ویژه در شهرک های «مارگرت ریور» و «دانزبورو» حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی بدون برق اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در توئیتی گفت: «یک طوفان شدید در بخش های بزرگی از غرب استرالیا خسارات فراوانی ببار آورده و برق خانه ها را قطع کرده است. خواهش می کنم برای حفظ ایمنی تان به توصیه های تیم های اضطرار توجه کنید.»

این طوفان شدید باقیمانده گردباد «منگا» در جنوب شرقی است که در بخش جنوبی اقیانوس هند با یک جبهه هوای سرد که در جهت شمال شرقی در حال حرکت بوده، برخورد کرده است.

نیل بِنِت، از اداره هواشناسی استرالیا می گوید ترکیب این جبهه هوا یک خطه ۱۲۰۰ کیلومتری را از ساحل «کارناروُن» گرفته تا «کیپ لووین» تحت تاثیر خود قرار داده است. 

باد شدید در پرت در شب گذشته موجب بروز امواجی قدرتمندتر از معمول و خساراتی چشمگیر به سواحل غربی شده است. اخطار در مورد هوای نامساعد در بخش اعظم نواحی جنوب غربی همچنان به‌قوت خود باقی است.

- اداره هواشناسی، استرالیای غربی (@بی او ام – دبلیواِی)

 ۲۵ام ماه مه ۲۰۲۰https://t.co/FVgcXPDvRTpic.twitter.com/m9rj1H7pUl

او گفت: «طوفان بیشتر نواحی ساحلی از جمله پرت اما به ویژه منطقه استرالیای غربی را هدف قرار داده است.» 

مارک مک گوان، وزیر مسئول منطقه استرالیای غربی گفت در ساعات بعدازظهر دوشنبه از شدت طوفان کاسته و برق حدود ۲۴ هزار واحد مسکونی برقرار شده است، اما اخطارهای مربوط به هوای نامساعد در بخش اعظم جنوب غربی استرالیا به قوت خود باقی است.

در هشدار اداره هواشناسی استرالیا آمده: « با توجه به گستردگی منطقه خسارت دیده و وجود مناطق مختلف در مسیر جبهه خطرناک هوا، یک واقعه نادر در استرالیای غربی است.»

«احتمال دارد بادهای شدید با سرعت شصت تا هفتاد  یا اوج شدت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به واحد های مسکونی و ساختمان ها در منطقه خطر از جمله ماندورا، بانبری، باسلتون، البی و اسپرانسه خسارت بزند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان